Země: Německo,
Lipsko
Datum vydání: 17.
březen 2013Žánr: Opera metal
Producent: Andy
Schmidt
Počet skladeb: 4
Celkový čas: 19:45
Tracklist:
01. Präludium in D-Moll (2:41)
02. Blute nur, du liebes Herz (5:45)
03. Aus Liebe will mein Heiland sterben (5:45)
04. Ave (5:34)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Současní členové:
Janika Groß –
zpěv, piano
Frank Schumacher –
kytara, zpěv
Sandrine Bisenius –
elektrické housle
Johannes Hank –
basa
Tommaso Soru –
bicí
Diskografie:
Schuld (2012)
Bach Con Fuoco (EP)(2013)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Minulý rok jsem v jedné ze svých recenzí představoval
kapelu MOLLLUST, jejichž nejdůležitější dvojici tvoří Janika Groß a Frank
Schumacher. Hlavně první jmenovaná osoba je zodpovědná za vznik tohoto
projektu, který je skvělou rovnováhou mezi metalem a klasickou hudbou
v tom nejhlubším smyslu. Někomu tvorba na albu Schuld nemusí být zcela po chuti, ale pro mě osobně má v sobě
jakési kouzlo a cosi velmi osobního. Ne, že by ostatní kapely dělali věci
povrchně, ale takovéto emoce moc často neslýchám. To ale nechme stranou.
V následném rozhovoru jste se mohli dočíst, že MOLLLUST zvítězili
v klání Bachspielen a chystali vydání EP, kde se měli poprat
s písněmi nikoho menšího než
Johanna Sebastiana Bacha. Čas utekl jako voda a nyní vychází finální
nahrávka, která má bez několika vteřin dvacet minut. Jak tedy zní Bach Con Fuoco?
Na albu Schuld kapela
definovala svůj zvuk především vokálem Janiky a klasickou kompozicí skladeb.
Metalová složka, kterou má na starost především Frank, byla trošku v útlumu,
i když měla stále důležitou roli a okamžiky, kdy tvrdší hudba přišla na scénu,
byly trefné. Stejné je to i v případě nového EP, přestože ještě více lpí
na úctě k jednomu z největších skladatelů dějin. Každou ze čtyř
skladeb, které si (patrně sama) skupina vybrala, bezpečně poznáte, ale překvapí
vás jak chytře skladatelské duo pozměnilo struktury. Präludium in d-moll je instrumentální věcí, jenž nahrávku otevírá.
Stavba originálu zůstala v podstatě nezměněná, akorát místo Bachových
varhan tu máme skvělé smyčce s ladným klavírem, kterému parte dělají
kulometné dávky kopáků Tommasových perkusí a Frankovy výstřely elektrickou
kytarou trefující přesně svůj terč.
Další dvě písně jsou pouze vyvrcholením toho, co již o
MOLLLUST známe. S tím rozdílem, že tentokrát se jedná o německou
preciznost v tom nejlepším smyslu jaký si dovedete představit. Chci se ale
zastavit u poslední. Ave Maria je
patrně nejprofláknutější skladba z Bachova pera, na kterou je nespočet
cover verzí. Slyšel jsem dobré, slyšel jsem špatné. To, co s árií provedla
Janika, patří mezi top, co jsem slyšel. Je to solo pro ni a její klavír;
ostatní nástroje pouze dokreslují hloubku emocí, kterou zde stvořila. Jemný
vzestup s postupnou gradací a napětím funguje přímo fantasticky. Tahle věc
by mohla platit jako důvod proč slyšet MOLLLUST. Abych nemluvil pouze
v superlativech. Z mého pohledu má kapela stále trochu problém
v některých místech skloubit klavír s metalem. Radil bych na klavír
jemněji nebo v hlubších tónech, aby následný kontrast nebyl tolik ostrý.
Bach Con Fuoco
bylo spíše úkolem než vlastním tvůrčím nápadem. Kromě toho byl jistě také
výzvou pro kapelu (a pro mě jako recenzenta vlastně taky). Výzvou, které se
Janika a její kolektiv zhostil víc než obstojně a je nádherným tributem hudebnímu
velikánu pohledem tvrdší muziky, což jsou vlastně jeho následovníci. Pokud se
Bach z hudebního nebe kouká na výtvor německé skupiny, pak mu jistě musí
plesat srdce radostí. Jestli máte rádi hudební výzvy, pak vás MOLLLUST opět
přesvědčí, že jsou velmi nadějným projektem. Minimálně kvůli Ave byste to měli slyšet!
HODNOCENÍ: 8/10
Žádné komentáře:
Okomentovat