Při příležitosti nově vydané desky Roadrunner krátce vyzpovídalo Maxe Cavaleru a vy máte příležitost si tento rozhovor přečíst v mateřštině=o)
Max: Vypadá to tak, hochu.
Z nějakého důvodu mám pocit, že některé
z velkých věcí na albu Enslaved vznikly právě
díky tomu. Musel jsem vymyslet všechny ty riffy během dvou
týdnů a zbláznil jsem se z toho. Zůstal jsem sám
do rána vzhůru nad psaním, snažil jsem se přinést
k nahrávání ty nejlepší riffy,
jakých jsem byl schopen, a bylo to fajn. Nebyla to cesta jakou
jsem si představoval – myslel jsem, že budu mít více
času na přípravu, a když mi Glorie (Maxova žena a
manažerka) oznámila termín, málem jsem dostal
infarkt. Nejprve jsem s ní nesouhlasil. Řekl jsem jí,
že neexistuje způsob, jak bych mohl být za dva týdny
hotov a ona mi odpověděla: „Dobře, ale už máš…my
máme…zamluveného producenta, Zeusse, a stejně tak
studio a už to nejde zrušit.“ Takže jsem neměl moc argumentů,
kterými bych mohl oponovat (smích).
Neměl jsem naději se z toho dostat, takže jsem se
s tím musel poprat. Říkal jsem si „Ok, vydám
ze sebe to nejlepší, co je v mých silách a
pokračoval v nátlaku a to je důvod, proč si myslím,
že se album tak podařilo. Přinesl jsem několik opravdu silných
riffů, které daly desce příchuť death metalu. Když
jsem na nahrávce pracoval, poslouchal jsem hodně death, hodně
ze starých Morbid Angel a Death a Massacre a Dark Angel a
Possessed a všechnu tuhle skvělou muziku, takže to byla má
inspirace…hodně toho starého death metalu, na kterém
jsem vyrůstal, a tak jsem se pokusil vytvořit novou nahrávku
s duší death metalu pozdních 80. a počátku
90. let.
O: Ty jsi psal kytary, co přinesli
ostatní členové kapely a Zeuss do tvorby nové
desky?
Max: Jammoval jsem s Davem
(Kincaid), proto jsem si Davea najal – věděl jsem to o něm
z netu. Poslal mi e-mail s pár videi, kde hraje
s Borknagar, opravdu extrémní death metal, a to mě
naprosto uchvátilo. To bylo přesně to, co jsem hledal.
Někoho, kdo mohl hrát na dvoušlapku já mohl napsat
nějaké opravdu nakopávací riffy ve stylu heavy
death metalu. Nemůže to dělat každý, je to skutečně
unikátní způsob bubnování. Tak jsem
letěl za Davem do Chicaga, kde jsem dva dny jammovali. Za ty dva dny
napsal polovinu „World Scum“ v pokoji s ním a
napsal jsem party pro „Treachery“ a cítil jsem, že jsem
našel perfektního bubeníka pro desku. Ten kluk byl
neuvěřitelnej a vytvořený riffy zněly tak dobře. Věřil
jsem, že Dave by mohl být ve studiu skvělý a mohl by
mít pro kapelu přínos. Tak jsme do studia šli. Už
předtím jsem měl Tonyho (Campos), skutečný
profesionál a zabijácký basák – hraje
na basu téměř jako na kytaru, takže to je jako by Soulfly
mělo tři kytary. Cítím, že rytmická sekce
této Soulfly sestavy je velmi silná, proto, že když
Tony hraje na basu, tak to útočí ze všech stran.
Chlape, všichni jsme se strašně posunuli dopředu, a Zeuss mi od
prvního dne sliboval Soulfly nahrávku s novým
zvukem. Sliboval mi, že to bude znít naprosto odlišně od
čehokoli, co jsem kdy předtím udělal. Tak mu říkám:
„Paráda, v to doufám“, protože jsem nechtěl,
aby to znělo jako Omen nebo něco jiného, co jsem udělal.
Chtěl jsem nový zvuk, nový život, přidat nějaké
nové prvky do kapely. A po skončeném natáčení
měl pravdu – dal mi nový zvuk. Miluju zvuk Enslaved, je
naprosto odlišný od čehokoli předtím a já
jsem za to Zeussovi vděčný, za to, co ze mi předal. Hochu,
v tom studiu to byla neuvěřitelná atmosféra.
O: Řekni mi trochu víc o Marcu
Rizzovi jako tvůrčím partnerovi. Co přináší,
když píšeš materiál? Jak sloučí tvoje a jeho
nápady?
Max: Kámo, hodně společně
děláme. Bylo skvělé ho najít – když jsem ho
našel, byl jsem opravdu rád a dokonce jsem řekl Glorii, že
jsem našel kytaristu, kterého jsem celé ty roky
hledal. On je zkurveně dobrý kytarista – vážně,
můžu s ním počítat. Taky mám rád
Marcovu osobnost. Je hodně cool a hodně loajální,
miluje, že je v Soulfly, miluje hraní se mnou, a opravdu
hodně tvoříme společně, já a on. Když začneme
pracovat na rifu, víme, o co jde. Marc má obrovské
pochopení pro kytarový zvuk, a pomáhá mi
dostat z kytary skutečně syrový a heavy zvuk, a taky
skvěle vede, čímž je známý. Na tomhle albu
víc než jen vedl – jemu patří všechny ty malé
části v písních, které připomínají
Chaos A.D., protože mu Zeuss Chaos A.D. předvedl a všechny tyhle
skvělý věci dal Andreas (Kisser) do nahrávky. To bylo
super a Marc dostal nápady, co udělat na Enslaved. Tak vzal
kytaru ve všech těhle malých spotech přes celou desku –
můžeš slyšet Marcovy nenápadné kytarové
party jak jdou do a vycházejí z nahrávky.
Mé oblíbené sólo je v „Treachery“ –
ztlumili jsme středy, že to zní jako „Diary Of Madman“ a
Marc nastupuje se sólem jako Pink Floid, slidem. Ty vole,
z toho mě mrazí. To bylo skvělý se na něj při
tom ve studiu dívat. Je opravdu skvělý hráč,
protože by si zasloužil víc pozornosti, myslím, že
ho podceňují. Hodně lidí ještě nepřišlo na to,
jak je úžasný. Skutečně solidní, ohromný
a fakt výborný kytarista. Jsem rád, že je ve
skupině, mám ho rád jako kolegu, vycházíme
výborně, a je to skvělá kombinace, Max a Marc
společně. Svým způsobem, myslím, tvoříme
páteř Soulfly. Neseme tuhle kapelu společně na svých
zádech.
O: Jedeš turné s Five
Finger Death Punch, kteří se chystají představit
velkému množství lidí. Kdybys měl zahrát
jednu píseň z nového alba pro někoho, kdo
Soulfly nikdy neslyšel, která by to byla a proč?
Max: Myslím, že asi nejlepší
song je „World Scum“. Myslím, že je to jaksi perfektní
skladba. Je to skutečně chytlavé, ale taky doopravdy těžké
zároveň. Je to téměř death metalová píseň,
ale má fakt chytlavý refrén. Je jednoduchý
a ty si ho můžeš v pohodě zazpívat. Myslím, že
se stane během turné stane oblíbenou. Hádám,
že bude hodně srandy při hraní této písně
fanouškům a doufejme, že si část z nich nakloníme.
O: Jak Davův styl bubnování
změní vaše starší songy, které budete hrát
na vystoupení?
Max: V pohodě, už jsme hráli
s Davem ve Phoenixu a L.A, a bylo to super. Tak moc se to
nezměnilo; hraje starý věci opravdu tak, jak by starý
materiál měl znít. Death metalový věci vychází
až na novém albu, takže to je super věc, protože je
bubeník, který mění své hraní
z death metalu do více groove, který je tradiční
pro starý materiál Soulfly. Věci jako „Eye For An
Eye“, „Back To The Tribute“, „Primitive“ a „Prophecy“
s více domorodými prvky a Dave to chápe a
hraním se velmi blíží originálu. Tak si
myslím, že to můžeme nechat – budeme hrát staré
songy tak, jak znějí a death metal necháme u nových.
Myslím, že je to pravděpodobně nejlepší cesta,
kterou se vydat. Buď si jistý, že Soufly budou znít
jako Soulfly, chápeš?
O: Nedávno jste hráli po
mnoha letech v Brazílii. Jak se země změnila za dobu,
co jsi vyrostl? Vidíš situaci lepší než jaká
byla v 80. letech?
Max: Jasně, Brazílie je o mnoho
lepší. V zemi je více peněz – koncerty byly
naprosto vyprodané a davy byly naprosto šílený.
Řekl bych, že to bylo pro Soulfly výborný způsob,
jak si podrobit Brazílii. Jedny noviny psaly, že koncert
Soulfly byl lepší než Sepultury z roku 1996 v rámci
Roots turné, který byl dlouhou dobu vyzdvihován.
Bylo pro mě naprosto úžasný slyšet takový
srovnání. Hochu, lidi byli šílený –
byly hodně slyšet a všechno znali, tak to byl podle mě správný
čas vydat se do Brazílie. Trvalo jim deset let přijmout
tuhle kapelu, ale nakonec jsem dostal souhlas od fanoušků a bylo
úžasný slyšet je zpívat všechno od „Prophecy“
přes „Primitive“ k „Eye For An Eye“. Jo, byla to velká
jihoamerická tour. Taky jsme měli s sebou děti, takže
jsme zahráli „Revengeance“ vůbec poprvé. A všichni
z podia skočili stagediving a v davu ztratili svoje boty,
takže se vrátili bosé. Ale byla to sranda, byly to
fajn chvíle
Zdroj: www.roadrunnerrecords.com
luxury replica bags replica designer bags aaa replica bags
OdpovědětVymazatoff white t shirt
OdpovědětVymazatjordan shoes
supreme
palm angels outlet
kevin durant shoes
bape
golden goose outlet
bape hoodie
jordan shoes
bape hoodie