RECENZE: Beast - Thrash Metal Propaganda

Danibaskytara
Jeanbicí
D. Casado – kytara

Nuclear Devastation (Demo)(2010)
Of Beer And Blood (EP)(2011)
Thrash Metal Propaganda (EP)(2012)

Thrashová parta BEAST vznikla v létě roku 2010 ve španělském Madridu. Založili ji Matheus, Ivan, Dani a Jean, kteří na konci téhož roku vydali první demo nazvané Nuclear Devastation. V listopadu roku následujícího vydali své první EP Of Beer And Blood. Když přišel rok 2012, doplnil sestavu další kytarista, D. Casado. V této pětičlenné sestavě 3. září u Sun Records kapela vydala druhé EP, Thrash Metal Propaganda, které je předmětem naší recenze. Co tedy posluchačům nabízí tato nahrávka o pěti skladbách a době hraní kolem dvaceti minut?

Návrat do let osmdesátých v tom nejlepším smyslu. Takhle jednoduše by se dala nahrávka popsat. Toxic Wastes nabízí přímo ukázkově zahraný thrash, který mi učaroval, když jsem se náhodou dostal ke starým nahrávkám ANTHRAX v době mého seznamování s metalem. Zasekávané kytary, změny rytmu, kterým předchází činel na bicích, zpěvák, jehož hlas je usazen ve vyšších polohách a přesto zní dost nečistě. Úvodní song má přeci jen pomalejší tempo, stejně jako kytarové sólo na jeho konci. Přesto je to skladba, kterou když člověk slyší, okamžitě zpozorní.

One Body, Two Bags je už o něco rychlejší píseň se zběsilým rytmičákem, hlubšími kytarami, které jsou snad inspirované death metalem, a obsahuje i můj oblíbený gang vokál. Dvě sóla, která posluchače rozhodně neurazí ani nijak nevyruší. A z tempa udávané Jeanem mě už bolí noha, protože s ní nejde imaginárně nebubnovat=o). Následující Black Death zase v rychlosti zvolní a v myšlenkách se dostávám k jedné legendární kapele….PANTERA. BEAST mi ji nepřipomínají zpěvem či zvukem, ale spíš strukturou skladby: sestupný riff, přechod na pochodový rytmus, střední poloha zpěvu a opět gang vokál. Poslední zmíněný prvek se objevuje i v mé nejoblíbenější písni z tohoto EP, Thrash Metal Holocaust. Dvou a půl minutový song si silně zahrává s punkovými prvky a pokud vás ani tato skladba nevrátí v čase, pak je s vámi něco v nepořádku=o) Na závěr tu máme instrumentální Blood Upon The Snow, která kromě své klidné atmosféry překvapí i kvalitou nahrávkyu. Song totiž vybočuje od ostatních, protože zvuky nejsou tolik syrové a dokazuje, že pánové rozhodně nenahrávali v horším prostředí a umí zahrát i jiné věci než panenský čistý thrash, který světu vládl před nějakými dvaceti lety.

Čím jsou tedy BEAST zajímaví? Svým zvukem a hudebním přístupem, kterým člověka nostalgicky vrací do minulosti a který jsem dlouho nezaslechl….a to hlavně případě mladé kapely. Thrash, ostatně jako každý jiný subžánr, se v posledních letech míchá s jinými a dochází u něj k menším posunům (kamkoli), a tak už je málo nahrávek, které se dají jednoduše označit tímto stylem. Vypadá to tedy, že se nám v horkém Španělsku zrodila parta, která chce ukázat, jak vypadá oldschool, jenž má pořád své kouzlo! Jednu výtku ale přeci jen mám. Proč zase pouhé dvaceti minutové EP? Snad příště. \m/ Get Thrashed \m/

HODNOCENÍ: 7/10

Celý album stream k poslechu níže: