Vydavatel: Roadrunner Records
Země: Zwolle, Nizozemí
Žánr: Symphonic/Heavy metal
Datum vydání: červen 2012
Producent: Jacob Hellner, Fredrik Thomander, Anders Wikström
Počet skladeb: 12
Celkový čas: 47:36
Tracklist:
01. Mother Machine (4:36)
02. Electricity (4:11)
03. We Are The Others (3:19)
04. Milk And Honey (4:28)
05. Hit Me With Your Best Shot (3:58)
06. I Want You (4:52)
07. Where Is The Blood (Feat. Burton C. Bell) (3:17)
08. Generation Me (3:44)
09. Babylon (4:07)
10. Are You Done With Me (3:07)
11. Get The Devil Out Of Me (3:20)
12. Not Enough (4:45)
Země: Zwolle, Nizozemí
Žánr: Symphonic/Heavy metal
Datum vydání: červen 2012
Producent: Jacob Hellner, Fredrik Thomander, Anders Wikström
Počet skladeb: 12
Celkový čas: 47:36
Tracklist:
01. Mother Machine (4:36)
02. Electricity (4:11)
03. We Are The Others (3:19)
04. Milk And Honey (4:28)
05. Hit Me With Your Best Shot (3:58)
06. I Want You (4:52)
07. Where Is The Blood (Feat. Burton C. Bell) (3:17)
08. Generation Me (3:44)
09. Babylon (4:07)
10. Are You Done With Me (3:07)
11. Get The Devil Out Of Me (3:20)
12. Not Enough (4:45)
Než se svěřím se svými
dojmy z nové desky nizozemské skupiny DELAIN,
která nese název We Are The Others, chtěl bych
říci pár věcí na úvod. Jednak se musím
přiznat k tomu, že DELAIN zůstávala mimo můj větší
zájem a pouštěl jsem si ji spíše příležitostně.
Velkou roli na tom nejspíš měla samotná zpěvačka
Charlotte Wessels (mimochodem krásná jako všechny
zpěvačky….minimálně zpěvačky…z Holandska), jejíž
projev byl vždy více „popový“ než u kapel jako
EPICA (což je podle mě vůbec nejlepší sympho metalová
kapela, co dnes existuje) nebo NIGHTWISH (samozřejmě za doby Tarjy
Turunen!!!). Každopádně s rostoucím humbukem
ohledně We Are The Others mě začala kousat čím dál
větší zvědavost a díky tomu píši tyto řádky.
Co se stalo nebo nestalo s mým vkusem a jak se mi líbí
či nelíbí novinka, viz v následujícím
pokusu o recenzi.
Od roku 2009, kdy skupina vydala album
April Rain, se v sestavě odehrály dvě změny.
Baskytaristu Roba van der Loo, který odešel a nyní
hraje v kapele EPICA, nahradil Otto Schimmlpenninck a kytaristu
Ewouta Peterse nahradil Timo Somers. Před vydáním We
Are The Others vyšel singl Get The Devil Out Of Me,
který má samozřejmě i svůj klip (najdete ho níže v příspěvku), a mohl nás
navnadit na to, co nám holandische bande nachystala. Rovný tucet nových skladeb vidím svýma očima
následovně:
April Rain mělo ještě dosti
společného se symfonickou formou metalu a silný heavy
metalový podklad. To všechno je v našem případě
pryč. Možná, že mě budete mít za totálně
hluchého, ale osobně nikde symfonické klávesy
neslyším. We Are The Others se line v jednodušší
hudební formě, absence kytarových sól a
technické hry. Klávesy jsou, ale méně než bych
očekával. Dalo mi hodně času a práce rozhodnout se
pro „škatulku“, až jsem se vrátil k původnímu
sympho heavy. Budu upřímný. Po instrumentální
stránce tu není nic, co by mě dokázalo
nadchnout. Songy jedou svým poklidným tempem, bez
nějakého „skoku“ ať nahoru nebo dolů. Bicí na mě
působí poměrně ospale. Náznak kytarového sóla
uslyšíme např. v Elektricity a Milk And
Honey, kde je jistý náznak, ale žádný
Van Halen to nebude. Rocková pohodička bych řekl („tvrdší“
skladbou by se dala označit Get The Devil Out Of Me). Nechci tím ale kapelu shazovat. To, že na mě takto působí jednotlivé
věci, neznamená, že jako celek to také působí
špatně. Ba naopak! Je to prostě pohodička, není na škodu
zjednodušit hru;-)
Dostat se chci ale především
k samotné krásné Charlotte. Někdo je na
blondýny, někdo na brunetky, někdo na holky z máku.
Já jsem s velkou pravděpodobností na zpěvačky
z Holandska. Když jsem na začátku řekl, že mě dříve
příliš nebavila, byla to pravda. Ale tady? Jakmile jsem se
na album naladil, tak si užívám každý tón.
Ten její "popový" feeling je nakonec odzbrojující.
Refrény v jejím podání, např. We
Are The Others či Babylon, jsou parádní.
Připadám si jako blázen, když mě něco takového
rozvlní=oD. No nic. Nikdy jsem neměl rád Anette Olson
a nelíbilo se mi, co provádí v NIGHTWISH (a
nemám to rád dodnes). Charlotte mi chvílemi
finskou zpěvačku evokuje, ale v mnohem lepší,
příjemnější a hezčí formě. Je dost možné,
že za tohle prohlášení dostanu sodu, ale co už.
We Are The Others je věc, která
změnila můj názor na skupinu DELAIN a především na
Charlotte Wessels. Pro mě je to spíš odpočinková
věc, protože mám obecně raději tvrdší věci. Album
stojí za x+y poslechnutí a je jedno, co posloucháte
normálně. Tohle se vám bude líbit a pokud ne,
peníze vám vracet nebudu. Na desce jsem nenašel příliš
slabých míst, snad jen Are You Done With Me, Not
Enough a ani se mi příliš nelíbí Where
Is The Blood s hostujícím Burtonem C. Bellem
(FEAR FACTORY). Což neznamená, že jsou to písně
špatné, protože nejsou. Ale mírně zaostávají
za mými osobními favority We Are The Others, Babylon
a Hit Me With Your Best Shot.
Dobrá. Přiznávám,
že můj hudební vkus asi poněkud měkne. Možná se
mnou nebudete souhlasit, ale DELAIN na mě působí rockovějším
stylem. Ale nemyslím to vůbec zle, tahle forma je pohodová,
neškodí a naopak je obohacující.
Mé oblíbené vysoké numero 8/10.
Mé oblíbené vysoké numero 8/10.
ZBYTEK BLOGU HODNOTÍ:
"We Are The Others" je temnější, gotické, ale i operní album se smysluplnými texty, které opravdu hrají na posluchačův srdeční aparát, jako příklad uvedu, když zpěvačka a skladatelka Charlotte Wessels zpívá o tragickém příběhu Sophie Lancaster, britském děvčeti, které bylo zavražděno v roce 2007 z důvodu jejího gotického vzhledu.
Kapelu založil bývalý klávesák WITHIN TEMTATION Martijn Westerholt, tudíž není divu, že gotické prvky slyšené na tomto albu, jsou tak zřejmé. Album produkoval Jacob Hellner, který dříve spolupracoval např. s RAMMSTEIN nebo APOCALYPTICOU, takže není velkým překvapením slyšet industriální metalové klávesy a syntetizátory. Na albu lze zaznamenat i vliv klasické rockové balady, což bych přisuzoval Fredriku Thomanderovi a Andersu Wikströmovi, kteří se také na produkci podíleli a dříve spolupracovali se SCORPIONS nebo BACKYARD BABIES.
V porovnání všech písní vystupuje každá skladba na albu sama za sebe a to velice silně a robustně, přičemž každá píseň je vytvořena s jasným postojem a precizností, ta opravdu vyčnívá během její interpretace. Nejvýraznější skladbou na albu je "Milk and Honey," ta začíná pomalým popovým intrem následované rychlými industrialními beaty a konče extází. Pomalé oduševnělejší vokály mě velice připomínají Lzzy Hale z HALESTORM.
V songu "Where Is The Blood" hostuje Burton C. Bell z FEAR FACTORY. Duo vytváří nádherný gotický kus, který jemně a s lehkostí zdůrazňuje talent těchto dvou zpěváků. Zpívají o rozchodu, ale píseň ani v sebemenším náznaku nezní nějak ubrečeně. Rázné Burtonovo bručení, jeho hluboký a dekadentní hlas, to vše přidává k této písni prvky heavy metalu .
"Are You Done With Me" a "Get The Devil Out Of Me" jsou další dvě skladby, které rozhodně na tomto albu stojí za pozornost, především jejich energie a výbušné riffy. V celkovém součtu 12 skladeb se opravdu těžko hledá nějaký slabší kus. Osobně album hodnotím velice kladně a mohu ho s klidným svědomím doporučit k poslechu. (Jessi)
Oblíbené songy: Are You Done With Me, We Are The Others, Milk And Honey, Generation Me, Babylon, Not Enough
Za mne taktéž 8/10.
Celé album k poslechu online:
Žádné komentáře:
Okomentovat