Blogger Widgets

čtvrtek 5. dubna 2012

ROZHOVOR: Frontman DEMON HUNTER Ryan Clark o nové desce, tetování...


Metalová kapela Demon Hunter, která pochází ze Seattlu, slaví své 10. výročí nejlepším možným způsobem - tím, že vydá nové album.  "True Defiance," vyjde 10. dubna, už jsme o tom informovali ZDE. Půjde zatím o doposud nejagresivnější řadovou desku, která bude rozvíjet základní principy a postoje kapely k nevýraznému stavu metalu v posledních pár letech. Frontman kapely Ryan Clark odpovídal na otázky ohledně nové desky, ale nejen o tom:

Nové album "True Defiance" vyjde již 10. dubna, pověz nám něco o hlavních tématech desky?

Na celém albu bude k dispozici nesmlouvavý zvuk. Řekl bych, že to je základní téma. Název alba hovoří za vše - dnešní doba a společnost se stále více vzdaluje od toho, v co věřím. Zjistil jsem, že tento pocit pohodlí mě jde proti srsti. Mám spousty názorů a díky některým jsem nepopulární, či politicky nekorektní, ale čím jsem starší, tím pevněji lpím na svém pohledu na svět.

Co pro tebe osobně znamená název nového alba "True Defiance" (Opravdový vzdor)?

Pokud má heavy metal oficiální "postoj," s ohledem na jeho motivy a ideály, my jsme jeho protikladem. Neseme stejně neúprosnou agresivitu jako ostatní metalové skupiny, ale názory, které vyjadřujeme v našich textech jsou v rozporu se zbytkem metalové scény. Jestliže "metal" výrazně odsuzuje boha a pobožnost, pak my jsme ti, kteří opravdu vzdorují uvnitř scény.

Můžeš popsat první singl "My Destiny," jak po hudební, tak po lyrické stránce? 

"My Destiny" je o okamžiku, kdy jsem si uvědomil, že netoužím po ničem jiném víc, než být hudebníkem. Vypráví o dospívání bez jakékoliv rodičovské péče a nalezení hudby, která změnila můj život a nasměrovala mě dál. Text "ale strach, krev, pot a zvuk, ty mě sem přivedli, čekajíc na objevení" vypráví o několika prvních vystoupeních a energii, která mě táhla dále kupředu. Hudebně je píseň o něco rychlejší a techničtější, než předchozí materiál, ale stále si zachovává klasickou strukturu Demon Hunter. Song je agresivní, ale nabízí hodně melodického prostoru, hlavně u vokálů a kytar.

Jaké máš zkušenosti s filmováním klipu k prvnímu singlu "My Destiny"a odkud pochází koncept videa? 

Se základním konceptem jsem přišel já, ale režisér Robby Starbuck obohatil video o vlastní nápady. V podstatě jsem v klipu chtěl ukázat počátky naší hudební výchovy. Pět puberťáků v klipu představuje členy kapely během období jejich dospívání. Nevyrůstali jsme společně, ale mnozí z nás šli stejnou cestou...skateboarding, punk a heavy metal.



Uvolnili jste také song "Someone To Hate." Můžeš nám o něm také něco povědět?

"Someone To Hate" si je velice podobná s "My Destiny" - obě sdílí formát scream zpěvu, kterým jsme známí, ale řekl bych, že "Someone To Hate" v sobě nese mnohem agresivnější zprávu. Zatímco "My Destiny" je téměř emočně nostalgický kus, "Someone To Hate" představuje palbu neúprosné agrese směrovanou přímo do vaší hlavy. Vzhledem k této skutečnosti si myslím, že celková atmosféra skladby je temnější.

Můžeš nám něco povědět o remix soutěži k songu "Someone To Hate." Kdo s tímto nápadem přišel a jaká byla odezva od fanoušků?

Byl to společný nápad marketingového oddělení labelu a mne. Chtěli jsme prozkoumat nápady fanoušků a zároveň investovat do nového materiálu, a toto se zdálo jako perfektní příležitost. Opravdu žeru elektronickou hudbu. Když jsem slyšel náš song v elektronickém kabátu, zněl prostě super. Bylo to doposud nejlepší podání, které jsem slyšel. Bude zatraceně těžké vybrat vítěze.

Jaké songy z nové desky jsou tvé nejoblíbenější?

Řekl bych, že mám tři oblíbené songy a jsou to "God Forsaken," "My Destiny" a "Dead Flowers"… ale neustále se to vyvíjí. V poslední době jsem si také oblíbil This I Know’ a ‘We Don’t Care.

Mnoho fanoušků se honosí tetováním Demon Hunter, jak to cítíš ty jako umělec, být spojen logem nebo texty s tolika těly?

Jsem poctěn, že tolik lidí si nechalo udělat tetování Demon Hunter, i když vím, že skrytý význam mnoha z nich, jde mnohem hlouběji, než samotná podstata kapely. Myslím, že pro mnoho lidí se stalo logo DH symbolem vytrvalosti, odhodlání, víry ... anebo také něčím úplně jiným.

Máš nějaká tetování, která reprezentují tvé oblíbené skupiny? 

Mám tři tetování, která jsou přímo spojena s některou mou oblíbenou skupinou. Dvě z nich mají co do činění s Metallicou a jedna s Panterou. Od Metallicy mám na svých žebrech vytetovanou "To Live Is To Die" (můj oblíbený song z desky … "And Justice For All") a dále na kotnících "Hope" a "Fear" - ty pocházejí ze dvou různých triček, které PUSHEAD navrhl pro Metallicu. Vlastně mají dvojí význam, protože PUSHEAD je také mým oblíbeným umělcem. Do třetice mám na prsou zvěčněnou "I’m Broken" - což je jedna z mých nejoblíbenějších písní od Pantery.

Jaké jsou koncertní plány kapely pro 2012? 

Na konci dubna odehrajeme jeden místní koncert a následně zamíříme na týden do Evropy, velice se na to těšíme. Plány na letní koncertní šňůru stále dokončujeme, takže vše pozorně sledujte, brzy je zveřejníme.

Žádné komentáře:

Okomentovat