Blogger Widgets

pátek 13. dubna 2012

ROB ZOMBIE a režírování TV reklam


Většina rozhovorů je jako podle kopíráku. Otázky ohledně poslední desky, budoucí desky, běžícího turné, plánů do budoucna a podobně. Když se čas od času pak objeví interview na zcela odlišná témata, je to příjemné zpestření. Tohoto faktu jsou si vědomi i na webu NOISECREEP.com a tak ukázali na Roba Zombieho a zeptali se ho na jeho režisérskou dráhu.

"Svět televizní reklamy funguje do značné míry jako svět filmu v tom smyslu, že práci dostáváte často, když reklamní agentury shlédnou, co jste udělali a pak vám nabídnou další věci," říká Zombie. Kultovní rocker mluví po telefonu o připravované sérii televizních spotů pro Ambo Any Block, což je produkt proti škůdcům.

Téměř každý z nás určitě viděl některý ze Zombieho filmu jako byl např. Halloween nebo Dům 1000 mrtvol. Chystané reklamy nejsou jeho první zkušeností na tomto poli. V roce 2011 natočil reklamu pro Woolite nazvanou The Torturer a stala se senzací. "Reklama na Woolite se stala ve světě komerce velmi úspěšnou. Často se pouštěla a vysloužila si velkou pozornost. Vlastně mě práce v tomto světě baví."


Vzhledem k tomu, že Zombieho filmové projekty jsou pro něj velkou vášní, Noisecreep se zeptal tohoto rockového renesančního člověka jestli má seznam vysněných produktů, ke kterým by chtěl natočit reklamu: "Ani ne. Komerce není věc, o které nějak uvažuji, jestliže pracuji na konkrétním projektu. Reklamní příležitosti přicházejí jako z čistého nebe.

Ale musím říct, že nyní se na reklamy dívám jinak, když jsem je režíroval. Začnete se na ně dívat technickým okem. Vlastně jsem musel některé komerční věci odmítnout kvůli načasování a problémům s rozvrhem. Co jsem měl nejraději na práci na těchto spotech, byl fakt, že jsem jich mohl udělat víc. Tím myslím, že celovečerní filmy trvají dlouho, takže se nemůžu věnovat režii všech věcí tak, jak bych chtěl. Kdežto tyto spoty mohu zvládnout za jeden dva dny a ještě si vysloužit zářez do režisérské pažby," říká Zombie.

Pak Zombie mluvil o tom, co považuje za největší rozdíly, umělecky řečeno, mezi filmovým a komerčním světem: "Když děláte film, je to vaše dítě od začátku do konce. U reklamy si byl někým najat, abys natočil věc, která dokáže prodat jejich produkt. Mluvíme o společnostech, které své výrobky prodávají po desetiletí. Kdo jsem, abych přišel a říkal jim, jak to mají dělat? Prostě nevíte, jaký druh lidí a demografickou skupinu chtějí tyto společnosti oslovit.

Zároveň nechci, aby oslovovali jiného režiséra. Chci přivést vlastního osvětlovače, uměleckého režiséra, scénografa a všechny tyhle věci. Společnosti, které si mě najali, byly v tomto skvělé a nevidím důvod, proč by být neměly. Jakože, pokud si mě najmou, tak jediný způsob jakým můžu zaručit, že jim dodám to, co chtějí, je ten, že mě nechají pracovat s mou skupinou lidí. Pokud jsem obklopen lidmi, které neznám, nebo se necítil pohodlně, bylo by to jako vystoupat na jeviště s hudebníky, které jsem ještě nepotkal. V tom případě neexistuje způsob jak bych mohl zaručit, že by byla show dobrá."

Kromě filmové a reklamní tvorby si Rob Zombie v roce 2010 zaskočil i do arény televizních seriálů, kdy režíroval jednu epizodu seriálu Kriminálka Miami: "Jedinkrát sem něco natáčel bez vlastních lidí kolem sebe. Příšerná zkušenost. Opravdu těžko jsem se snažil z toho udělat svou vlastní věc. Dokonce jsem si najal herce, kteří hrají v celovečerních filmech. Přivedl jsem lidi jako Michael Madsen, Malcolm McDowell a William Forsythe a vážně odvedli skvělou práci. Myslím, že nakonec ten díl dopadl OK, ale pořád je to zklamáním. Celá ta věc mě akorát utvrdila v tom, že bych neměl brát takovéhle věci pokud nebudu moct pracovat s lidmi, které si vyberu. Vážně nechci být režisér na zavolání jako takový."


Žádné komentáře:

Okomentovat