Země: Velká Británie, Halifax
Žánr: Doom/Gothic metal
Žánr: Doom/Gothic metal
Datum vydání: 23. dubna, 2012
Celkový čas: 46:00
Tracklist:
01. Solitary One (04:08)
02. Crucify (04:08)
03. Fear Of Impending Hell (05:24)
04. Honesty In Death (04:07)
05. Theories From Another World (05:02)
06. In This We Dwell (03:54)
07. To The Darkness (05:09)
08. Tragic Idol (04:34)
09. Worth Fighting For (04:11)
10. The Glorious End (05:23)
Producent: Jens Bogren
Artwork: Valnoir
Počet skladeb: 10Celkový čas: 46:00
Tracklist:
01. Solitary One (04:08)
02. Crucify (04:08)
03. Fear Of Impending Hell (05:24)
04. Honesty In Death (04:07)
05. Theories From Another World (05:02)
06. In This We Dwell (03:54)
07. To The Darkness (05:09)
08. Tragic Idol (04:34)
09. Worth Fighting For (04:11)
10. The Glorious End (05:23)
Britské otce gothic metalu
PARADISE LOST snad ani není potřeba představovat. Pánové
nám hrají téměř čtvrt století a v tuto
chvíli nám nadělili již 13. album, na které
jsme čekali tři roky a které se jmenuje Tragic Idol.
Dostojí „třináctka“ své pověsti a přinese
smůlu nebo tomu bude jinak? Tady je malé review.
Deska nabízí 10 nových
skladeb, s jejichž formou pomáhal producent Jens Bogren
(AMON AMARTH, GOD FORBID, SOIL), umělecký artwork zpracoval
francouzský umělec Valnoir a distribuci si nevzal na starost
nikdo menší než label Century Media.
Sestava kapely se od roku 2009
nezměnila, takže obavy z nesehranosti rozhodně nejsou na
místě. Osobně ale musím přiznat, že odjakživa mám
problém s doom metalem, protože většinou mě uspává
(což neznamená, že nudí). Proto jsem trochu tápal,
jestli se mám vůbec pouštět do review gothic/doom
metalových velikánů, ale zvědavost, touha, a moc
internetové anonymity nade mnou zvítězily. Ale dost
řečí okolo, mačkáme mocné tlačítko
Play.
Oproti minulému počinu nám
tato deska nabízí opravdovou hojnost kytarových
vyhrávek, příjemných riffů, sólíček
a chytlavých melodií. Po jisté době se mi však
zdá četnost sól až příliš velká, až
se mi ztrácí všechno ostatní. Všechno je
zastřené nezbytnou ponuřejší náladou a
především nikterak rychlým tempem tak, jak od
PARADISE LOST známe (a snad i očekáváme). Občas
se objeví i tvrdší part, což dokáže skladby
zpříjemnit a zbavit jistého stereotypu.
Slovo stereotyp je na místě, protože převážná většina skladeb po jisté době začne splývat a znít značně podobně, a to rozhodně nepovažuji za kladnou stránku desky. Neviním z toho nedostatek fantazie skupiny, je to dáno stylem, který hrají. Ovšem skladba, která mě vskutku překvapila a dostala, je Theories From Another World. Tenhle kousek je totiž rychlejší, tvrdší a průbojnější než zbytek alba. Díky svému strategickému zařazení doprostřed desky se jej nezdráhám považovat za skutečný vrchol celého počinu.
Nutno taky zmínit vokální
projev Nicka Holmese. O tom, že jeho barva hlasu je originální,
nemá cenu pochybovat. V Tragic Idol mě velmi
zaujaly hodně melodické refrény několika písní
(např. Crucify, Honesty In Death) a v doprovodu
masterpiecových kytar je to opravdu požitek, hraničící
s eargasmem. O bicích tentokrát nemá cenu
mluvit, protože Adrian Elandsson příliš prostoru nedostal a
slouží jen jako opravdu doprovodný nástroj, což
mě trochu mrzí, protože větší vyrovnanost
instrumentů by jistě neškodila.
Netřeba Tragic Idol rozebírat více do podrobnějších detailů. Žádné překvapení se nekoná, deska oplývá značnou technikou kytar a kvalitními sóly, což v kombinaci se zpěvem Nicka zvlášť v refrénech tvoří skutečně kvalitní hudbu. Písně dostávají svému zařazení do gothic/doom metalové „škatulky“ po všech stránkách a rozhodně nedělají ostudu svým autorům. Ovšem i mistr tesař se utne. Proto za slabší místa považuji zmíněnou vysokou koncentraci kytarových vyhrávek, hodně podobnou stylizaci skladeb a bicí na můj vkus až moc odsunuté do pozadí. Nicméně, 13. album není ani smolným, ani špatným, takže s čistým svědomím 7/10.
Žádné komentáře:
Okomentovat