Blogger Widgets

pondělí 14. ledna 2013

RECENZE: Hollywood Undead - Notes From The Underground



Vydavatel: A&M/Octone
Země: USA, Hollywood (Kalifornie)
Datum vydání: 8. leden 2013
Žánr: Fusion, Rap Rock, Rapcore
Producent: Griffin Boice, Danny Lohner...
Počet skladeb: 17 (Best Buy Delux. Ed.)
Celkový čas: 62:13

Tracklist:
01. Dead Bite (3:38)
02. From The Ground (3:45)
03. Another Way Out (2:47)
04. Lion (3:54)
05. We Are (4:34)
06. Pigskin (2:41)
07. Rain (3:41)
08. Kill Everyone (2:52)
09. Believe (4:14)
10. Up In Smoke (3:38)
11. Outside (4:43)
12. Medicine (3:26)
13. One More Bottle (3:40)
14. Delish (3:07)
15. New Day (3:50)
16. We Are (J-Dog & Killtron Remix) (4:36)
17. Another Way Out (Griffin Boice Remix) (3:07)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Současní členové:
Charlie Scene – zpěv, kytara
Danny – melodický zpěv, kytara
Funny Man – zpěv
J-Dog – klávesy, baskytara, zpěv
Johnny 3 Tears – zpěv
Da Kurlzz – bicí, perkuse, zpěv

Diskografie:
Swan Songs (2008)
Desperate Measures (2009)
American Tragedy (2011)
Notes From The Underground (2013)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Deathaři, blackaři a fanoušci MANOWAR možná pochybují o tom, zda kapela jako HOLLYWOOD UNDEAD má mít místo na blogu zaměřeném na tvrdou hudbu. Zrovna v případě téhle kalifornské šestice o tom vůbec nepochybuji. Rockové a metalové prvky v jejich hudbě jsou mnohem víc než jen okrajovou součástí a jejich kombinování s dalšími žánry není metalu cizí. Ať už se jedná o rap nebo elektroniku. Po třech albech (v současné sestavě po dvou) vydali 8. ledna novinku nazvanou Notes From The Underground. A svou hudbou si rozhodně zaslouží pozornost. Chci vám tedy předložit svůj názor na ni. Uznávám, že v podobném žánru jako hrají HOLLYWOOD UNDEAD příliš kovaný nejsem, nicméně snad bude stačit mé nadšení pro originální přístupy k hudbě a sledování této maskované party od prvního posluchačského seznámení prostřednictvím alba Desperate Measures.

Od své první vydané nahrávky tahle parta nejen rozšiřuje řady fanoušků, ale také hudebně roste. Důkazem toho jest právě album Notes From The Underground, které obsahuje dobře promyšlené hudební postupy, jenž si ale zachovávají svou typickou bezprostřednost, kdy krom skvělého míchání žánrů měla kapela vždy talent podat některé skladby vskutku humornou formou, i když se lyricky nejednalo o zrovna zábavné téma. Takovým songem byl např. Bullet z desky American Tragedy, díky kterému se zdálo, že umírání je vlastně docela sranda. Na Notes je však oproti věcem minulým cítit větší příklon k tvrdším hudebním stylům a nevadilo by mi, kdyby to naznačovalo budoucí směřování kapely. I přesto je trochu složitější přijít desce na kloub. Z alba na první chvíli nevystupují žádné skladby, které vás na poprvé odrovnají. I když podobné vyjádření říkám nerad, přiznávám, že mi chybí nějaké „hity“ jaké se objevovali na dřívějších pracích. Namátkou: Hear Me Now, S.C.A.V.A, Levitace nebo Tendencies. Pokud ale pustíte novinku víckrát, pak na vás skryté diamanty začnou padat. Tím se dostávám k další části recenze, kde vám chci blíže představit písně a silná místa, jež mne zaujala.

Jediná skladba, která mne při prvním poslechu zůstala v hlavě, je From The Underground. Klavírový nájezd přecházející v drsný rockový nástup, tvrdší rap a melodický refrén v podání Dannyho a…překvapivě…scream. Celou svou strukturou jakoby tento song připomínal některou z prací LINKIN PARK (ono vůbec zvuk kytar na albu zní jako od LP) a měl v sobě cosi z německých EMIL BULLS. Another Way Out patří spíš do tanečních klubů, takže k tomu se raději vyjadřovat nebudu. Pokud jsem narazil na EMIL BULLS, tak začátek písně Lion je jako zrcadlový obraz jejich balad. Tahle skladba patří vůbec mezi nejlepší na Notes From The Underground. Skoro naprostá absence elektroniky dává prostor rockovému cítění členů. Kytara s klavírem vždy funguje dobře a když k tomu připočtete Charlieho rap a naléhavý zpěv Dannyho v refrénu, pak tu máme jednu z rádiových hitovek. Pokud HOLLYWOOD UNDEAD sledujete, pak jste neminuli klip k songu We Are, který režíroval Shawn Crahan. A když už kapelu podporuje někdo takový, pak to v sobě zákonitě má kvality. Když jsem mluvil o „komediálních“ vlohách kapely, měl jsem z nové desky na mysli Pigskin a Up The Smoke. První by klidně mohla patřit do repertoáru nějakého Yorkshira nebo Pitbulla a pouštět se na MTV, ale v podání této party má jinou auru než smrdící mainstream. A Up The Smoke? Když o drogách, tak jedině ve veselé náladě.



Na albu jsou pak ještě dvě balady, které rozhodně stojí za pozornost. Rain je mírumilovná skladba doprovázená zkreslenými bicími a pochmurně laděným vokálem. Druhou z nich je Outside. Začátek na akustickou kytaru a kontrabas s bolestným zpěvem, industrial metalová kytara, agresivní a naléhavý rap v refrénu doplněný o Dannyho zpěv zoufalé bytosti. K pláči vás Outside možná nedonutí, ale k zamyšlení jistě. To by bylo o jednotlivých písních vše, nebýt bonusové skladby New Day. I když ctí všechny zásady alba, její orchestrální pozadí, monumentální refrén a fantastická kytara ji řadí nejen k nejlepším na albu, ale mezi nejlepší od HOLLYWOOD UNDEAD vůbec.

Co se HOLLYWOOD UNDEAD týče svou prací si stoupli na hranici hudebních žánrů, a tak je jasné, že názory se různí na obou stranách fronty. Protože jsem pubertu prožil na přelomu 90. let a nového milénia, patřím ke generaci, jež víceméně vyrostla na (nebo vedle) nu-metalu. Což je žánr, který v současnosti považuji za mrtvý a asi názor nezměním. Jsem ale rád, že existuje kapela, která přišla s něčím, co lze považovat za víc než dostatečného nástupce. HOLLYWOOD UNDEAD mají originální přístup a spoustu nápadů, které s deskou Notes From The Underground vystrkají růžky. Při výsledném známkování se ale budu přece jen držet mírně zpátky. Důvodem nižšího hodnocení je to, že předchozí alba byla rychleji čitelnější než to nové. Posluchačí delší dobu trvá než přijde na to, které songy v sobě ukrývají potenciál hitů. To ne každému vyhovuje. I když v podstatě každý interpret "vykrádá" sám sebe, této kapele se to nepodařilo skrýt, což dokládají píseň Up The Smoke a začátek We Are. No a hlavně, HOLLYWOOD UNDEAD jsou pro mě spíše okrajovou záležitostí, protože ruku na srdce, o čistokrevný metal se nejedná.

HODNOCENÍ: 7/10




Žádné komentáře:

Okomentovat