RECENZIA: Sinbreed - When Worlds Collide

Mortne Sandager - klávesy
Joost Van Den Broek - klávesy
Thomas Rettke - spev
Oliver Lohmann - gitara

Demo albumy:
When Worlds Collide (2009)

Po niekoľkotýždňovej odmlke som späť s tromi novými objavmi, o ktoré by som sa chcel v blízkej dobe s čitatemi podeliť. Album od SinBreed je tvrdší kúsok, aj keď sa stále pohybujeme v power metale. Najvýraznejšie k tomu prispieva spevák Herbie Langhans (poznáte možno zo skupiny Seventh Avenue), ktorého "chraplák" dodáva albumu akúsi agresivitu. Jeho vokál skvelo zapadá do hudby a dovolím si tvrdiť, že takto dobre neznel Herbie ešte na žiadnej inej doske. Len si počúvnite otváraciu skladbu "Newborn Tomorrow" a hneď Vám bude jasné akou energiou album disponuje.

Čo sa týka histórie skupiny, tak tá je veľmi krátka. Za projektom stojí gitarista Flo Laurin, ktorý si ku koncu deväťdesiatych rokov začal pomaličky všetko dávať dokopy. V roku 2000 sa mu podarilo zložiť zostavu, ktorá vydržala doteraz. O 5 rokov vyšlo prvé EP a dva roky na to ďalšie. Vtedy sa ešte skupina volala Neoshine, čo sa zmenilo v roku 2008 po zistení, že také meno už používa niekto iný. Pod novým menon SinBreed kapela vydáva v roku 2009 demo s rovnakým menom ako ich nasledujúci debut, o ktorom práve píšem. Od vtedy chlapci koncertujú.

Doska nie je koncepčná - texty sú buď kresťanské alebo rozprávajú o živote, láske či nádeji. Dve ukážkové piesne, ktoré som vybral sú presne tie, ktoré mi zostali v pamäti už po prvom posluchu. Nahrávka má veľký potenciál zaujať hneď na prvé vypočutie a u mňa ho náležite využila.

Pre niekoho môže byť zaujímavé, že Thomas Rettke (možno poznáte zo skupiny Redkey) je na albume hosťom. Fanúšikovia rozpadnutej skupiny Heavens Gate určite vedia o kom je reč. Nie som si istý, kde všade Thomas robí a nerobí vokály, ale v piesni "Room 101" je počuť, že sa pri mikrofóne s Herbiem striedanú. Nádherný duet. Z hľadiska tempa táto doska nepatrí k tým flexibilnejším, je to skôr rýchlo a ešte rýchlejšie. Ale na to sme si u power metalu zvykli. Celkom zaujímavý hudobný motív je stvárnený v piesni "Salvation". Výslovnosť slov pri refréne a samotná melódia refrénu mi veľmi pripomína čínsku tradičnú hudbu. Najľahšie si to možno všimnúť pred koncom piesne, kde utíchnu všetky nástroje okrem podmazových klávesov.

Ak ste čítali niektoré z mojich recenzií, viete, že sa vždy snažím mať prehľad aj v bonusových materiáloch, aspoň čo sa týka songov. Japonský bonus pre tento album vôbec nevystrkuje rôžky a sedí do albumu ako uliaty. Inými slovami sa vysoko oplatí investovať o niekoľko eur navyše a získať tak edíciu s jedenástimi piesňami.

Zvuk:
Gitary revú veľmi hlasno a musím uznať, že sa mi pačia efekty, ktoré boli na nich použité. V pasážach, kde majú znieť boostrovo, znejú boostrovo, pri sólach zasa čistejšie. Povedal by som, že všetko do seba zapadá a doska nemá chyby, ale dal som tomu možno do desať posluchov, takže by som sa nerád unáhlil v súde. Namasterované je to presne tak, ako sa v dnešnej dobe očakáva - "na plné gule", takže audiofilovia si žiadnu dynamiku neužijú.

Záver:
Veľmi rád by som zakončil článok tým, že ak sa Vám nahrávka páči, môžete siahnuť po nejakom ich ďalšom albume, ale žiadny neexistuje. Zatiaľ. Takže dúfam, že chalanom to dlho vydrží a nastavenú laťku čoskoro ešte zdvihnú. Všetci fanúšikovia melodického metalu nenechajte si ujsť tento album, ktorý Vám nakope zadok!

HODNOTENIE: 8,8/10