Blogger Widgets

neděle 19. srpna 2012

ROZHOVOR: Nový zpěvák KAMELOT pod palbou otázek fanwebu


Původně americká symphonic metalová kapela KAMELOT byla po odchodu frontmana Roye Khana zhruba dva roky bez zpěváka. Letos nalezli ve Švédsku více než rovnocennou náhradu v osobě Tommyho Karevika. Je tak nasnadě, že se stává předmětem rozhovorů. O to víc zajímavější rozhovor vznikne, pokud se na zpěváka vrhne švédský fanweb KAMELOT.

Blahopřejeme k tvé nové práci! Kamelot Sweden jsou velmi pyšní a šťastní, že nový zpěvák KAMELOT pochází ze Švédska. Topíš se v tom ještě?

Díky! No vlastně ano i ne, KAMELOT neměli zpěváka přes dva roky a během té doby nebyla spousta věcí jistých. Ale také to znamenalo, že jsem mohl o věcech popřemýšlet pro případ, že bych byl osloven. Přesto je nemožné být plně připraven naskočit do rozjetého vlaku ve chvíli, kdy se mé jméno oficiálně zveřejní.

Takže, co se ti honilo hlavou, když jsi dostal nabídku?

Myslím, že moje reakce byla v první řadě typicky švédská. =o) Pracuji na plný úvazek jako hasič, stejně tak na plný úvazek zpívám v SEVENTH WONDER, a do toho mám svou milovanou přítelkyni Silvii. Přidat k tomu všemu pak další plný úvazek v podobě postu zpěváka v mezinárodně uznávané kapele s ambiciózními turné a plány do budoucna nebylo v první chvíli jasnou volbou. Hostoval jsem pro ně na evropském turné v roce 2011 a začal jsem pak propadat hudbě a všem lidem, kteří obklopují kapelu. Když se mě pak na to Thomas zeptal, vůbec jsem neváhal!

Odezva na internetu byla ohromující. Byl jsi nervózní, když bylo zveřejněno prohlášení?

Jasně, že jsem byl trochu nervózní... Plně chápu, že lidé byli spjati s Royem a všemi předchozími alby KAMELOT. Proto musím být jedině sám sebou a dát do toho všechno! Jsem sebevědomý a velmi šťastný díky všem pozitivním ohlasům, které jsem dostal!

Jaké byly reakce, když ses potkal na koncertech s fanoušky?

Bylo to vážně úžasné! Mnozí z nich byli nadšení a podporující! Očekával jsem to nejhorší. Jsem opravdu vděčný za to, že to tak dobře funguje. =o)

Na letošních festivalech jste hráli novou píseň Sacrimony. Jak ji publikum přijalo?

Překvapivě dobře. =o) Z předchozích zkušeností je známo, že když živě hrajete novou píseň, kterou předtím nikdo neslyšel, reakce většinou tak nadšené nebývají. Ale v tomto případě! Myslím, že lidé jsou opravdu šťastní, že nové album KAMELOT bude tak brzo a že je konečně vyřešena otázka zpěváka!

S KAMELOT jste hrál před výrazně větším publikem, než na jaké jsi zvyklý se SEVENTH WONDER. Na Wacken Open Air Festivalu jsi vystupoval před 70 000 lidí. Jak ses před tímto koncertem připravoval?

Přichází to přirozeně. =o) Když víš, že budeš brzo stát před tolika lidmi, není těžké se dostat psychicky nahoru! Máme malý rituál, který provádíme, než vystoupíme na jeviště a který zahrnuje každého v kapele i všechny z týmu. Je to důležité pro jednotlivce i výsledek, kterého se všichni snažíte dosáhnout.

Který song hraješ rád na živo?

Cítím se skvěle, když zpívám Center Of The Universe! Bylo velmi zábavné ji zpívat na posledním turné. A nebudu se tajit tím, že je skvělé zpívat naživo Sacrimony. =o)

Který festival byl letošní léto nejzábavnější?

Wow! Všechny byly svým způsobem skvělé. Ale myslím, že budu muset odpovědět Kavarna v Bulharsku. Před vystoupením jsme naprosto nic neočekávali, ale publikum nám dalo ze sebe naprosto všechno!

Jaká nejtrapnější věc se ti stala během koncertu?

Nejsem si jistý...nejhorší věc, alespoň myslím, byla, když jsem dostal pyrotechnikou přímo do obličeje během show KAMELOT v Oslu v roce 2011! Jsem vážně rád, že to schytalo akorát obočí a vlasy, což se dalo předělat. =o) Trapná zkušenost byla, když jsme hráli se SEVENTH WONDER poprvé v Holandsku. Pronajali jsme si auto a jeli celou cestu ze Stockholmu. Ležel jsem nemocný vzadu v autě a přišel o hlas. Během koncertu jsem potom zněl jako starý traktor a to byla jedna z nejtrapnějších věcí, kterou jsem si v životě prošel. Chtěl jsem se propadnout do země. =o) Je hrozné, když víš, že dokážeš danou věc zvládnout lépe, než se v tu určitou chvíli stane.

Nové album, Silverthorn, je koncepční album. Můžeš nám o tom něco říci?

Ve zkratce, příběh se odehrává v Anglii během 19. století. Vše se točí okolo mocného rodu, který je nečekaně zpečetěn smrtí. V tu chvíli začíná příběh a přenáší posluchače na cestu po hudebních krajinách a emocionální bouři. Obsahuje to všechno; lásku, nenávist, zoufalství, víru, štěstí, smutek, závist i hněv. Myslím, že to budeme držet pod pokličkou, dokud nebude album venku. =o)

Můžeš zmínit některé další skladby ze Silverthorn?

Některé další songy z desky jsou: Prodigal Son, Ashes To Ashes a Song For Jolee.

Předchozí album, Poetry For The Poisoned, vyšlo v několika různých edicích jako třeba podepsaném vinylu. V jakých formátech vyjde Silverthorn?

Vyjde v na míru navrženém ECOLBOOKU, limitovaném boxu, který bude obsahovat knihu s příběhem okolo Silverthornu a limitovaným počtem plakátů. Také to vyjde na vinylu.

Nahrazuješ Roye Khana, který měl docela unikátní jevištní projev. Trápí tě srovnávání s ním?

Ne. Budu tam sám za sebe a nebudu o tom příliš přemýšlet. Myslím, že hudební kanály mají určitou emoci a vyzývají k určitému pódiovému projevu. Pro mě je nejdůležitější, že publikum cítí to, co já, když jsem na pódiu! Pak to bude úspěch! Pokud jde o podobnosti mezi námi jako zpěváky, vždycky tu budou věci, které děláme podobně, a věci, které děláme jinak, ale není to nic, na co bych se chtěl zaměřit.

Je něco, co by jsi chtěl říct těm, kteří stále truchlí nad tím, že Khan odešel z KAMELOT?

Já jim rozumím! Bylo by pro mě hodně těžké sledovat, jak moje oblíbená kapela nahrazuje svého zpěváka. Některým bude nějakou dobu trvat, něž si zvyknou na to, jak to je. Ale já jsem trpělivý. =o) Řekl bych, že nejdůležitější je zaměřit se na to, že KAMELOT stále existuje. Stará úžasná alba tu stále jsou a zároveň má kapela možnost najít nové cesty a neprozkoumaná místa. Se zpěvákem, který je ochoten do věci vložit své srdce a duši víc než cokoli jiného, je nejen novou skvělou budoucností, ale zároveň starou známou věcí.


V Bělehradě jste natáčeli video. Můžeš prozradit, o který song jde, nebo je to stále tajemstvím?

První video bude Sacrimony. Song také obsahuje zpěv Elize Ryd (AMARANTHE) a Alissy White-Gluz (THE AGONIST).

Kdy můžeme tento klip očekávat?

Myslím, že krátce před vydáním desky.

Přišel jsi z běžného života, kdy hudba byla jen "hobby," ale najednou se role změnila a nyní budeš hodně cestovat a koncertovat. Už sis zvykl na život v autobuse?

Života na cestě jsem si trochu užil už teď. Je výhodné, že na každém místě, kde jste, máš svůj vlastní pokoj. I když je pro zpěváka trochu obtížné, když je po celou dobu vystaven klimatizaci, a je těžké zůstat v pořádku, když někdo onemocní, ale je to pro každého stejné. A je to docela zážitek, že je malá skupina lidí pohromadě na tak malém prostoru v tak dlouhém časovém úseku. =o) Už jste viděli Big Brother?

Co přijde prvně, když komponuješ. Texty nebo hudba?

To je různé! Záleží na tom, jestli dostanu nějaký nápad na text nebo melodii, a nebo jestli dělám všechno sám. Někdy je téma, které silně prožívám, takže na to napíšu hudbu. Nejdůležitější pro mě je, že texty a melodie jsou emoce, kterýma hudba komunikuje.

Kdo je tvůj první posluchač?

Častokrát je to moje přítelkyně Silvia. Poslouchá hudbu svým srdcem a často mi dává tip, zda jsem na správné cestě nebo ne. =o)

V dřívějších rozhovorech jsi uvedl, že mezi některé tvé hudební inspirace patří Jørn Lande. Kdo je ti inspirací mimo hudební scénu?

Má rodina a přátelé! Pokud jde o zbytek, skutečně mě inspirují lidé, kteří svůj život zasvětili něčemu nebo někomu...kteří čas každého dne tráví dosažením svých cílů...jdou proti proudu...a za to, co dělají, se stanou velkými...lidé, kteří se na druhé straně stali vítězi! To mě inspiruje. Vím, jaké trpělivosti a vytrvalosti je potřeba, aby šel člověk dál, když to ostatní vzdali.

Čím si chtěl být, když jsi byl malý?

Hasičem 

Kde si myslíš, že budeš od této chvíle za deset let?

Doufám, že tam, kde být chci!

Skvělá odpověď!=o) Budeš žít stále ve Švédsku?

Kdo ví. Miluji Švédsko! I když myslím, že léto tam je nepříjemně krátké, báječné, ale pouze jako takový výkřik uprostřed velmi dlouhé zimy...

Jaké máš další zájmy vyjma hudby?

Cestování, dobré jídlo a sport, například.

Jaký je tvůj oblíbený televizní pořad?

Málokdy se dívám na televizi. Jen zřídka se dokopu k tomu, abych si sám sedl před obrazovku, když je tolik věcí, které chci udělat. Je škoda, že má den pouze 24 hodin.

V SEVENTH WONDER jsi, společně s Andreasem Blomqvistem, napsal píseň The Great Escape, která je založena na epické vesmírné básni Aniara. Čteš hodně?

Pokud je čas a energie, tak čtu hodně. Když jsem v tvůrčím procesu, tak na to ale nemám většinou čas. Všechna energie jde z tvého těla jen na jednu věc.


Jako knihomol jsem se chopil příležitosti zviditelnit literaturu všem fanouškům KAMELOT. Kterou švédskou knihu či autora si myslíš, že by měli lidé číst?

Myslím, že Aniara Harryho Martinson je v mnoha ohledech mocná. Nejen, že používá úžasný jazyk, ale jeho téma je stále nadčasové, i když to bylo napsáno v roce 1950. Jaký svět tu necháme našim dětem a jakou jim nabízíme budoucnost? Lidské pokolení se má probudit a přijmout zodpovědnost! To je ta nejdůležitější věc v dnešních veřejných debatách.

Jakou knihu jsi četl naposled?

Iskallt och stenhår Rickarda Flinga (pozn.: švédsky napsaná autobiografie bývalého odsouzence Rickarda Flinga, který strávil dvacet let v americkém vězení)

Poslední film, který jsi viděl?

Batman - Temný rytíř povstal

Je něco, co by jsi chtěl vzkázat švédským fanouškům KAMELOT?

Opravdu se těším na setkání s vámi se všemi během listopadu! Pojďme Američanům a Němcům ukázat, jak se věci skutečně dělají!

Děkujeme, že sis udělal čas, abys odpověděl na všechny tyto otázky! Přejeme ti Tommy ve všem mnoho štěstí a uvidíme se letos na podzim!

Určitě, a díky!

1 komentář: