Blogger Widgets

úterý 24. července 2012

RECENZE: Slipknot - Antennas To Hell


Slipknot - Antennas To Hell

Vydavatel: Roadrunner Records
Země původu: USA, Des Moines, Iowa
Datum vydání: 24. červenec, 2012
Žánr: Thrash/Hardcore/Nu-metal/Neo-thrash
Producent: SLIPKNOT, Ross Robinson, Sean Anderson, 
Rick Rubin, Joey Jordison, Dave Fortman, Chris Vrenna
Počet skladeb: 19 + 17
Celkový čas: 156:46 (77:24 + 79:22)



Současní členové:
Sid Wilson - DJ
Joey Jordison - bicí
Chris Fehn - perkuse, back vokál
Jim Root - kytara
Craig Jones - sample, klávesy
Shawn Crahan - perkuse, back vokál
Mick Thompson - kytara
Corey Taylor - zpěv

Studiová diskografie:
Slikpnot (1999)
Iowa (2002)
Vol. 3 (The Subliminal Verses) (2004)
All Hope Is Gone (2008)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
V rámci kapely SLIPKNOT a jejích fanoušků lze 24. červenec 2012 označit za předěl mezi starým a novým. Alespoň tak to slibují členové maskované bandy. Antennas To Hell nemá podle jejich slov být „best of“ nebo „největšími hity“, ale je to oslavou Paulova života. Kompilace tak přichází dva roky po jeho tragickém úmrtí a protože SLIPKNOT byli vždy partou výjimečnou, tak i vydání této záležitosti je jiné než u většiny ostatních muzikantů. A čím? Jednak tím, že na světě jsou tři edice: standard, která obsahuje jeden disk s 19 skladbami; special, jenž má navíc další disk se záznamem vystoupení na Downloadu 2009; a konečně deluxe edice, která k těmto CD obsahuje navíc i DVD s extra materiálem. A jednak svým bookletem, který slibuje pohled na poslední dekádu kapely jak pohledem jich samotných, tak pohledem fanoušků.

Osobně se považuji za velkého fandu SLIPKNOT a kapela je pro mě něco, co se ani nedá popsat. V pařátech mi ale skončila pouze speciální edice, takže se budu muset modlit, že se v budoucnu dopídím i onoho DVD. Tato recenze bude tentokrát trochu odlišná od mých předešlých. Jednak kvůli mému vztahu k této bandě a pak i kvůli Antennas To Hell samotným. Nejdřív si projdeme obsah jednotlivých CD, a pak si dovolím vás trochu nudit svými myšlenkami ohledně smyslu, případně nesmyslu, vydávat další podobnou kompilaci.

Výlet, který nás provede třináctiletou tvorbou jedné z nejvlivnějších kapel dneška, ale i všech dob, začíná. Prvních pět skladeb nás vrhne do přelomu tisíciletí a první studiové desky s jednoduchým názvem Slipknot. Songy (Sic) a Eyeless byly a vždy budou záležitostí, která mě dovede k šílenství. Ta agrese je prostě neskutečná. Začíná mě bolet za krkem, sousedi mají asi radost a na mě čeká dalších 17 bomb. Spit It Out je legendární věc, kterou ale osobně příliš nemusím ve studiové verzi. Stejný „problém“ mám i s Duality ze třetího alba. A Surfacing? FUCK IT ALL!!! FUCK THIS WORLD!!!


Nemohu si odpustit poznámku, že skutečně nemám rád „obrovské fanoušky SLIPKNOT“, kteří tvrdí, že všechno kromě kultovní desky Iowa stojí za hovno. Pro ně mám jen jedno: I´M NOT LIKE YOU, I JUST FUCK UP! PEOPLE = SHIT! Je nutné něco dodávat k Disasterpiece a Left Behind? Pánové mě velmi potěšili se zařazením mé snad nejoblíbenější písně z Iowy. Tou je My Plague a dokonce v perfektním New Abuse Mix. Dostáváme se k jediným dvěma live skladbám na prvním CD výběru. IF YOU´RE 555, THEN I´M…IF YOU´RE 555, THEN I´M…IF YOU´RE 555, THEN I´M!!!....A následující: „This song is about girl…in a box“. Kdo zná, ten ví. Trochu mě ale mrzí fakt, že to jsou opět nahrávky z koncertu Disasterpiece v Londýně, ke kterému vzniklo i DVD. Nepochybuji o tom, že tehdejší koncert byla největší a nejlepší halová show, co tahle devítičlenná enigma kdy předvedla. Na druhou stranu věčné recyklování live nahrávek z jediného koncertu po čase začne skutečně nudit.

Vol. 3, The Subliminal Verses je album, které mám velice v oblibě. Spousta lidí na něj nadává, ale dost dobře nechápu proč. Nejspíš nejsou ochotni si připustit, že muzikanti jsou lidi a do své tvorby vkládají vlastní životní zkušenosti a nepřímo i věk. I SLIPKNOT se vyvíjí. A že se to nepodobá agresivitě předchozích alb neznamená, že je to špatné a nekvalitní. Ale to jdu zase mimo. Na Antennas se z třetí studiovky dostaly je čtyři písně. Takže mi jich zde dost chybí. Zrovna Vermilion bych vyměnil např. za Three Nill. Ale od toho tu nejsem=o). Pulse Of The Maggots ale chybět nemůže a také nechybí. Tahle věc mi pokaždé v hlavě vykreslí Chrise poskakujícího na perkusích a rozpleskávajícího publikum…O svém problému s Duality jsem již mluvil. A melodická Before I Forget vždy uchu lahodí.

Můj slovní průjem k prvnímu CD Antennas zakončíme deskou z roku 2008 čili tou poslední. Sulfur a Psychosocial. Jedna pecka větší než druhá. Kdo z vás byl přítomen v Ostravě nebo viděl live záznam, tak ví, že na koncertě kluci tyhle věci o něco zrychlí a dají tomu tak další rámec. Na prvním CD Antennas jen studiovky. Ale to nemění nic na tom, že při refrénu Sulfur mi slastí tekly uši a při pohupování na Psychosocial jsem málem zlomil židli. Dead Memories jsou Dead Memories. A závěr prvního CD v podobě Snuff. Tenhle song, i když nezní úplně jako klasická SLIPKNOT věc, mě stejně vždy rozbije. Corey pomalé věci umí a umí do nich nacpat hloubku, která mě rozkládá na atomy. Přiznávám, zatlačil jsem slzu, protože mi v hlavě vyletěly obrázky z Ostravy a pak smutná událost s Paulem.


K druhé části kompilace budu stručnější. O důvodech proč nebo jak se stal Download největším evropským metalovým festivalem snad není třeba mluvit. Není to samozřejmě kvůli účasti SLIPKNOT, ale spíš je jejich účast důkazem o kvalitách festu. Audio záznam z roku 2009 má trochu smutný nádech, protože je to poslední Download, na kterém se objevil jak samotný Paul, tak kompletní sestava kapely. Jestli je mezi vámi někdo, kdo nechápe, proč je SLIPKNOT považována za nejlepší live kapelu (dnes možná už jen jednu z nej), pak si poslechněte živou verzi (Sic), Eyeless a nebo grind nálož Get This či dalších 14 tracků na tomto CD. Nesmí chybět hymny Spit It Out, Duality a nebo Psycho-fucking-social. Na druhou stranu set list nepřináší nic, co by bylo odlišné od ostatních set listů posledních několika let. Záleží jedině na vás, jak moc vás baví nebo ne. Mě vždy a ve všech formách, ať už je to Rio, Download, Lisabon, Ring…i když všechny vyjmenovaná vystoupení bohužel jen zprostředkovaně. Pokud si ale pořídíte DVD (Sic)nesses budete mít celý obsah druhého CD i s pohyblivými obrázky (najdete ho i na konci recenze).

Antennas To Hell je pro mě něco zvláštního. Vždy budu na straně SLIPKNOT, takže i tentokrát je budu obhajovat. A to proto, že se objevují reakce, že další „best of“ je už dost zbytečná atd. Nepopírám, že po DVD Disasterpiece a (Sic)nesses a live dvojalbu 9.0 Live se tímto počinem vlastně vyrovnávají počtu studiových alb. Tahle kompilace se ale odlišuje. Je tečkou za minulostí a otevírá dveře do budoucna. Je to stejné jako to vždy s touhle kapelou bylo. Buď je milujete anebo nenávidíte, nic mezi tím snad ani nemůže být. Já patřím do první kategorie a to i s Antennas. Ale abych nevypadal jako úplný zaslepenec, přece jen pár výtek mám. A omlouvám se za délku recenze. Tentokrát jsem si prostě nedokázal pomoct.

Když už se jedná o tak „zvláštní“ kompilaci, mohli pánové lidem nabídnout třeba rare verze největších pecek, nebo mohli vytáhnout nějakou b-side pecku, nějaký rozhovor na téma tvorby té a té skladby. Říkám to proto, že i když výběr je téměř skvělý (z Vol. 3 mi vážně hodně věcí schází), mohli udělat víc než jen vzít set list a naflákat nejoblíbenější záležitosti tak, jak jdou v řadě za sebou jak podle alb, tak podle jejich jednotlivých tracklistů. Co se týče live CD už jsem slyšel lepší záznamy, ale pochybuji, že v tomto případě šlo o nejkvalitnější zvuk. Podle mě byl tento koncert vybrán záměrně právě kvůli Paulovi. A nebo je to jen můj dojem. Pokud jste skutečnými maggots, pak Antennas To Hell ve vaší hudební sbírce chybět nesmí. Pokud jste „nezávislými“ posluchači, pak nemusíte tuto kompilaci ani poslouchat.

HODNOCENÍ: 7/10 

Celé album si je možno poslechnout online ZDE

Žádné komentáře:

Okomentovat