RECENZE: For All Those Sleeping - Outspoken

07. Life On Fire (4:02)
08. Love Isn´t Real (2:57)
09. Never Trust A Dead Man (3:54)
10. Shaken Not Stirred (3:23)
11. One Kiss (4:01)
12. Backstabber (3:06)

V dnešní recenzi se podíváme na moderní metal. Takže všem, kdo jsou tradicionalisté, elitáři, death metalisté, black metalisté a nebo kdokoli, kdo nemá dostatečně liberální pohled na muziku, bych radil opustit tento příspěvek, protože se jedná o post-hardcore=o)

FOR ALL THOSE SLEEPING není příliš známá kapela v této zemi (a možná nejen u nás) už jen díky tomu, že existuje od roku 2007. Kapelu založili Mike Champa, Jerad Pierskalla, David Voglman-Stevens a Ethan Trekell na střední škole. Následující rok vydali nezávisle své EP The Lies We Live. Do roku 2009 vyměnili několik baskytaristů a v roce 2010 vydali své debutové album Cross Your Fingers, které produkoval Cameron Mizell. 19. června 2012 spatřilo světlo světa druhé album, Outspoken. Nynější sestava kapely, která se objevuje i na albu vypadá následovně: Mike Champa – hlavní zpěv; London Snetsinger – čistý vokál, baskytara; Jerad Pierskalla – rytmická kytara, unclean vokál; David Volgman-Stevens – lead kytara, klávesy, zadní zpěv; Ethan Trekell – bicí, perkuse. Tahle pětice mladých kluků nám nachystala 40 minut nové muziky rozložených do 12 stop.

Post-hardcore skupin vyrostlo po roce 2005 jako hub po dešti a téměř všechny zní na chlup stejně. Osobně si myslím, že zakládání podobných skupin se stalo na amerických středních stejným hitem jako v devadesátých letech punk-rockové kapely. Nicméně FOR ALL THOSE SLEEPING mají typické znaky post-hardcoru, které se v každé skladbě opakují. Tím mám na mysli stavbu songů a breakdowny. Ve srovnání s ostatními však považuji tuto kapelu přece jen za odlišnou. Nepoužívá tolik elektroniky, zní víc pop-punkově v kombinaci s hardcorem, mají větší důraz na klasické nástroje, growling je úplně jiný než u kohokoli jiného v rámci žánru, na čistém hlase je auto-tune maximálně sporadicky a střídání poloh hlasů funguje velmi příjemně. Hned první dvě písně, Outspoken a Once A Liar (Always A Fake), vlastně ukáže, co z pohledu vokálů můžeme na desce čekat. Bohužel to znamená, že už vás žádné překvapení vlastně nečeká.

Pokud byste si chtěli vsadit, kde najdete klávesy, elektroniku a pc program, pak vám radím, abyste vsadili na první a poslední dvě minuty skladeb. Máte dobře 80% šanci, že se trefíte. Breakdowny zas zkuste v polovině. Přesně tak, deska je hodně předvídatelná a v podstatě ničím nepřekvapí. Všechny písně zní vlastně stejně, jako by se pánové báli opustit zajeté konvence. Na druhou stranu jsou skladby tvrdé s melodickými party, kytary jsou naladěné dost nízko, basa daný zvuk jen podtrhne a bicí udávají rytmus punkového střihu.

Mě osobně nejvíce zaujaly skladby Mark My Words, Follow My Voice, Life On Fire a Backstabber. Outspoken je dalším post-hardcore albem v řadě, které posluchače tradičních stylů akorát vytočí a mladší generaci snad nadchne. Protože jsem v hudbě docela liberální a novým stylům se nebráním, album se mi líbí. Je to dobrý kompromis mezi mainstreamem a tvrdším metalem na letní pařby někde u vody. Působí to na mne osvěžujícím dojmem, ale pořád je to spíš jen obohacení playlistu.

Když jsem poprvé post-hc slyšel, bylo to v podobě kapely ASKING ALEXANDRIA, kterou stále považuji za tu nejlepší a kterou podle mne začali všichni kopírovat, což bude asi jen můj dojem. FOR ALL THOSE SLEEPING ale zní přeci jen jinak, tvrději a více metalově, což dokázali i na svém druhém albu.

HODNOCENÍ: 6,5/10

Celé album k poslechu online ZDE