Metalcore je subžánrem heavy
metalu kombinující prvky extrémního
metalu a hardcoru. Název je samozřejmě složeninou těchto
stylů. Termín se v obecném významu objevil
v polovině 90. let, popisující kapely jako EARTH
CRISIS, DEADGUY a INTEGRITY. Nejstarší z těchto kapel,
INTEGRITY, byla založena v roce 1988. Mezi současné
metalcore kapely patří např. KILLSWITCH ENGAGE, UNDEROATH,
ALL THAT REMAINS, TRIVIUM, AS I LAY DYING, BULLET FOR MY VALENTINE a
THE DEVIL WEARS PRADA.
Metalcore je rozeznatelný od
ostatních fúzí punku a metalu svým
důrazem na hlavní heavy metalové znaky stejně jako
breakdowny, které jsou pomalejší, a silnými
pasážemi, které podporují moshing. SEPULTURA,
které je přičítáno „položení
základů“ žánru, a PANTERA, která ovlivnila
TRIVIUM, ATREYU, BLEEDING THROUGH a UNEARTH, ovlivnili vývoj
stylu metalcore.
CHARAKTERISTIKA
Dwid Hellion (INTEGRITY) |
Typickou strukturou jsou tvrdé
sloky a melodické refrény. V metalcoru jsou běžné
harmonické kytarové riffy, double bass bubnování
a breakdowny. Nižší naladění kytar je použito téměř
všeobecně, ranné kapely používali často buď
snížené D nebo snížené C tuning. Mladší
skupiny byly známé tím, že měli naladěno
nízko jako G1 a dokonce F1. Velká část kapel
v nedávné době dodala sóla a větší
důraz na techničtější kytarovou hru. Bubeníci
typicky používají techniku double bass a hlavní
způsoby napříč spektrem. Blast beats je také občas
slyšet.
Metalcore vzešel z prostředí
obklopující mladé osazenstvo hardcore punkové
subkultury, s mnoha skupinami dodržujícími
pravidla vyznání (abstinence drog a alkoholu), ačkoli
INTEGRITY byla významnou výjimkou. CONVERGE byli
proslulí svým zaměřením se na osobní
muka a zkušenosti z neúspěšné romantické
lásky. Dwid Hellion, frontman INTEGRITY, obhajuje „Svatý
Teror Církve Posledního Soudu“, apokalyptický
systém víry spojující gnosticismus a
katarství. Několik členů současných metalcorových
kapel jsou praktikující křesťané, např.
členové ZAO, THE DEVILS WEARS PRADA, AS I LAY DYING, AUGUST
BURNS RED, TEXAS IN JULY, DEMON HUNTER, OH, SLEEPER a UNDEROATH.
Texty se zabývají osobními tématy, ale i
politikou.
KOŘENY A HISTORIE
BLACK FLAG a BAD BRAINS, patřící
mezi tvůrce hardcore punku, obdivovali a napodobovali BLACK SABBATH.
Britské street punkové kapely jako DISCHARGE a THE
EXPLOITED taktéž brali inspiraci z heavy metalu. THE
MISFITS vydali album Earth A.D., které se stalo
rozhodujícím vlivem pro thrash metal. Nicméně,
punková a metalová kultura a hudba jako taková
zůstala během první poloviny 80. let izolovanou.
Zkřížení metalu a
hardcoru nakonec zplodilo crossover thrash metalovou scénu,
která se narodila v klubu Ruthie ve městě Berkeley
během roku 1984. Termín „metalcore“ původně sloužil
jako ukazatel na tyto kapely. Hardcore kapely CORROSION OF
CONFORMITY, DIRTY ROTTEN IMBECILES a SUICIDAL TENDENCIES hráli
po boku thrashových kapel jako METALLICA a SLAYER. Tato scéna
ovlivnila skinheadské křídlo newyorského
hardcoru, které vzniklo v roce 84, a ovlivnilo skupiny
jako CRO-MAGS, MURPHY´S LAW, AGNOSTIC FRONT a WARZONE. Parta
CRO-MAGS patřila mezi nejvýznamnější z těchto
kapel. Také se drželi víry, dost překvapivě, vědomí
Krishna. Rok 1985 pak viděl vývoj hardcore breakdownu,
splynutí reggae a metalového pozadí kapely BAD
BRAINS, což povzbudilo tanec moshing. Album Cause For Alarm
(1986) AGNOSTIC FRONT, ve spolupráci s Peterem
Steelem, předělem v propletení hardcoru a metalu.
V této době si začaly
thrash metalové kapely půjčovat mnoho věcí
z hardcore punku. METALLICA vzdala hold DISCHARGE a MISFITS, a
SLAYER dokonce nahráli celé album cover verzí
hardcore skladeb. ANTHRAX předělali skladbu Protest And Survive
od DISCHARGE na své desce Attack Of The Killer B a
píseň New Noise švédské hardcore kapely
REFUSED se objevila na desce Worship Music.
Mezi lety 1989 a 1995 se objevila nová
vlna hardcore kapel. Mezi ně patří MERAUDER, ALL OUT WAR,
INTEGRITY, BIOHAZARD, EARTH CRISIS, CONVERGE, SHAI HULUD,
STARKWEATHER, JUDGE, STRIFE, RORSCHARCH, VISION OF DISORDER a
HATEBREED. INTEGRITY brali inspiraci primárně z japonské
hardcore kapely GISM a metal skupiny SLAYER s více
subtilními prvky SEPTIC FLESH, SAMHAIN, MOTÖRHEAD a JOY
DIVISION, zatímco EARTH CRISIS, CONVERGE a HATEBREED si
vypůjčovali z death metalu. Album EARTH CRISIS z roku
1995 Destroy The Machines obzvlášť významným
počinem. Slovy kytaristy Scotta Crouse: „Byli to velice smíšené
pocity. Jsem často citován tvrzením, že EARTH CRISIS
byla první hardcore kapela s metalovým zvukem.
Samozřejmě jsme první nebyli, ale myslím, že jsme to
definitivně posunuli o další úroveň. Mnohokrát
jsme slyšeli ´tihle kluci se snaží být jako
PANTERA´, což jsme brali jako obrovský kompliment!“
BIOHAZARD, COALESCE a OVERCAST byly
taktéž důležitými ranně metalcorovými
kapelami. Tyto skupiny bývají někdy označovány
i jako tzv. „metallic hardcore“. Jak píše žurnalista
Lars Gotrich: „Společně s klíčovými
nahrávkami DILLINGER ESCAPE PLAN a BOTCH, GIVE THEM ROPE je
milník undergroundu, který pomohl prorazit tomu, co
nazýváme ´metalcore´. S riskem redukce
zvuku – tak pozdě! – byl metalcore přirozenou progresí,
kde se setkal extrémní metal s hardcorem, ale
s rostoucími time signaturami, které se tak nějak
cítili více agresivní.“ Nahrávka SHAI HULUD Hearts Once Nourished With Hope And Compassion se stala v pozdější
části dekády obzvláště důležitým pojmem.
Co se úspěchů týče,
můžeme se zmínit, že v průběhu první dekády
nového tisíciletí se metalcore předvedl jako
komerční síla a kapely začaly podepisovat smlouvy
s několika nezávislými labely jako Century Media
či Metal Blade. Do roku 2004 zlidověl tento styl natolik, aby alba
KILLSWITCH ENGAGE The End Of Heartache a The War Within od
SHADOWS FALL debutovaly na 21. a 20. pozici, v tomto pořadí,
v Billboard chart. Single ALL THAT REMAINS Two Weeks dosáhl
9. příčky v americkém žebříčku
Mainstream Rock Tracks. V žebříčku Modern Rock Tracks
pak bodoval na čísle 38. V roce 2007 skladba Nothing
Left od AS I LAY DYING byla nominována na cenu Grammy
v kategorii „Nejlepší Metalový Počin“. Ocean
Between Us (album, kde je píseň Nothing Left) byl
sám o sobě obchodním úspěchem; na Billboard
200 zaujal 8. příčku.
The Calling, skladba ALL THAT REMAINS, která se stala součástí soundtracku jednoho dílu filmu SAW:
The Calling, skladba ALL THAT REMAINS, která se stala součástí soundtracku jednoho dílu filmu SAW:
a bathing ape
OdpovědětVymazatbape hoodie
palm angels t shirt
palm angels outlet
hermes bag outlet
hermes bags
palm angels hoodie
jordans shoes
bape outlet
kyrie shoes
bape
OdpovědětVymazatoff white shoes
air jordan
goyard outlet
bape
fear of god outlet
bape hoodies
off white
bape
cheap kyrie shoes