Blogger Widgets

čtvrtek 12. dubna 2012

ROZHOVOR: ROB ZOMBIE o Salemu, filmu a nové desce


Postavu Roba Zombieho snad ani netřeba blíže představovat. Rocker si sedl s redaktorem ARTISTdirect.com a nechal se vyzpovídat na několik témat.

Postavy ve tvých filmech jsou velice živé. Když děláš film, určuješ jim akci?

Jo, určitě! Většinou, pokud jsou postavy zajímavé, budou je diváci sledovat. Chcete jim dát něco zajímavého, samozřejmě. Mnohokrát jsme zjistil, že pokud se u filmu nudím, nudí mě právě postavy, které jsou na obrazovce. Není nic horšího, než když se díváte na film a máte tam čtyři postavy, které v podstatě vypadají a mluví stejně. Začnete se ptát: "Počkat, který z nich to je?" Myslím, že definování postav je asi ta nejdůležitější věc, kterou můžete udělat.

Začal jsi The Lords Of Salem postavami?

Ve skutečnosti nikdy nic nezačíná rolemi. Obvykle mám o něčem základní představu. Je to křehký nápad, který si můžeš vysvětlit jako "co když se to stalo?" A tady se pak začnou objevovat postavy. Chvíli pak trvá než je vymezíte. Úplně je ale nedefinuješ dokud nezačne casting. Pro mě to tak začíná být zábavné, protože můžeš lidi definovat a oddělit je od sebe navzájem.

Do jisté míry ale bude prosvítat herecká individualita.

Tak jako mám rád, když tvořím jednotlivé postavy, tak stejně rád pracuji s herci, kteří nejsou tradiční a příliš známý. Ani nevypadají typicky, protože to mě nudí. Mám rád herce povahou typu "hlavních" herců.

Dostal si lidi jako Sid Haig a Bill Moseley pod světla reflektorů.

Sid je osobitý herec a vždy byl ve filmech v pozadí. Nicméně jsem ho shledal velmi zajímavým. Stále tam zůstával a ty sis přál, aby mohl dělat ve filmech víc. Musel jsem mít někoho takového, tak jsem ho přenesl do popředí a získal tak lepší výsledky.

Které postavy z The Lords Of Salem tě dostávají?

Ve filmu jsou dvě časové linky. Je tu příběh z dnešní doby a pak z roku 1697. Hlavní postava čarodějnice v roce 1697 se jmenuje Margaret Morgan. Je to velká osobnost. Opravdu potřebovala vyniknout. Bylo těžké ji obsadit. Dal jsem tu roli Meg Foster a byla to dobrá volba. Vážně to potřebovalo být něčím zvláštním. Někdy může role spadnout do kresleného světa pokud nemáš někoho, kdo do toho vloží reálnost. Udělala to způsobem, který mě překvapil, a vyšlo to fantasticky. Je to jedna z postav, která na mě vážně vyskakuje.


Je v tom o Salemu něco vyloženě zlověstného?

Rozhodně si myslím, že Salem je skvělé místo pro film. Nebyl jsem v Salemu velmi dlouho, od dětství. Když jsem se tam vrátil vyhledávat lokace, byl jsem zasažen tím, jak moc zajímavé místo to je. Je to opravdu zajímavé jak architektonicky, tak vizuálně. Od malých drobně dlážděných ulic až po budovy, které mají velmi specifický vzhled. To je důvod, proč bylo důležité natáčet právě tam. Nemohl jsem to zfalšovat někde jinde, protože to mělo tak bohatý vzhled. Natáčeli jsme tam v ten správný čas v roce - pro jednou. Bylo to v říjnu, takže listy se měnily a padali ze stromů jako sněhová bouře. Vypadalo to úžasně. 

Je pro tebe důležité se ujistit, že je v tom vždy dávka reality?

Je to naprosto důležité. Vždycky se to tak snažím udělat, protože nejsem fanda věcí, které jsou kempové a tak. Nesnáším takové filmy. Vůbec tomu nefandím. Bez ohledu na to, jak bizarní a šílená situace je, herci musí vytvořit skutečnost, které uvěříš. Spousta hororových filmů to tak nedělá. Můžeš tak poznat, že to nikdo nebere vážně. To bylo velké specifikum hororů 80. let. Mám rád věci, které jsou smrtelně vážné. Velcí lidé od filmu to tak dělají. Když se někdo zeptá jaký je tvůj oblíbený horor, nikdy neodpoví nějakou sračku. Řeknou The Shining, The Exorcist. Rosemary´s Baby nebo jiné filmy, kde tvůrci brali všechno smrtelně vážně. To je něco, co mi vždycky nejvíc vyhovuje.

Jsou nějací hororoví autoři, ke kterým se vracíš?

Je pár lidí, kteří se mi líbí. Četl jsem H. P. Lovecrafta. Četl jsem spoustu knih od Stephena Kinga, když jsem byl malý kluk, stejně jako Edgara Allana Poea a tak. Ve skutečnosti příliš hororů nečtu.

Bude nové album další těžký kousek?

Jo, to je to, co uděláme. Obvykle, když děláme nahrávku, tak nemáme určité zaměření. Šli jsme do toho a začali psát písně a šlo to tam, kam šlo. Nechali jsme to jít vlastní cestou. Tentokrát jsme si ale zadali, že uděláme těžkou nahrávku a budeme se tohoto cíle držet. Udrželi. Máme mnoho písní, které nejsou stoprocentně hotové, ale to je ještě docela daleko. Chceme jen udělat temnou, těžkou, zvláštní nahrávku a držet se tohoto plánu. Pokud přijde něco, co tomu neodpovídá, tak to nedokončíme. Budeme se držet plánu. Tohle můžeš říkat, když začneš nahrávat. Potom se začnou dělat jiné písně, které jsou mimo plán a ty jdeš s tím. Tentokrát se chceme vážně držet našeho mantinelu.

Lyricky, všechno se bude dělat dohromady?

Ještě jsem ani pořádně nezačal, je to v procesu příliš krátce. Vážně se nedostanu do lyrické části nahrávky dokud jsou písně poměrně daleko. Nikdy to nejde. Je to vždycky tak, z nějakého důvodu jsem to dělal.

Na živo, vražedná sestava. Bude skvělé vidět se s Megadeth.

Ginger naskočil a je opravdu velkou součástí věci. Poprvé v historii jsou tu čtyři lidé na jedné straně. To je velmi vzrušující. Nikdy jsem takovou situaci nezažil, je to docela divočina.

Můžeme na nové desce čekat tyhle nové groovy?

Určitě! Je to další skvělá věc mít Gingera na bicí. Je fenomenální bubeník. Nevěděl jsem, jak kurevsky dobrý je. Není doceněný jak by si zasloužil. Jeho silnou stránkou je groove hraní, což je skvělé. To je skutečně to, co jsme chtěli dělat. Mnoho bubeníků to tak dobře nezvládá. Mohou dělat jiné věci, ale buď to umíš a nebo to neumíš. On je vážně dobrý. Existují určité písně, které jsme hráli po mnoho let, ale nikdy nezněli tak dobře. Skladba jako More Human Than Human má opakovatelný groove. Pokud skutečně nedodáš dost groovu, může pak skladba znít monotónně a on to tam dostal. To je vážně skvělá vlastnost. 

Je pro tebe Rob Zombie Does Tom Baker na Nerdist Channel na YouTube novou zábavnou výzvou? 

No, nic není náročnější než film. Snažíš se udržovat dvě hodiny soudržnou vizi tak, aby to fungovalo. Natočit film je nejtěžší věc. Nahrávat desky a jezdit turné vypadá ve srovnání s tím jako naprostý relax. Filmy mají miliony součástek a v mžiku se může něco rozpadnout. Pokud jde o Nerdist Channel, spustím jej až dokončíme nahrávání. Nevím, jaké výzvy a problémy se ještě objeví. Je jednodušší být zábavný pět minut než se o to snažit dvě hodiny, takže myslím, že to bude snazší!


Žádné komentáře:

Okomentovat