RECENZE: VA - The Devil´s Carnival OST

07. A Penny For A Tale (Ivan Moody) (3:35)
08. Trust Me (Marc Senter) (2:06)
09. Prick! Goes The Scorpion´s Tale (Emilie Autumn) (3:55)

10. Grief (Sean Patrick Flanery) (3:18)
11. Grace For Sale (Terrance Zdunich) (2:56)
12. Off To Hell We Go (The Carnies) (1:28)

Dnes vám chci představit něco, co s metalem nemá vlastně nic moc společného. Jsou ale dva důvody, proč se o to chci podělit. Jednak proto, že o filmu The Devil´s Carnival jsme už na našem blogu několikrát psali, a jedna proto....že tenhle soundtrack byste vážně měli slyšet. Na druhou stranu musím přiznat, že jsem si na sebe upletl slušný bič, když chci o něčem takovém psát. No, už není cesty zpět.

V krátkosti k filmu. The Devil´s Carnival je nový muzikál z pera Darrena Bousmana, v kterém se objeví spousta známých tváří v čele s Ivanem Moodym (FIVE FINGER DEATH PUNCH), Shawnem Crahanem (SLIPKNOT) a Terrancem Zdunichem. Bousman s něčím podobným má již zkušenosti; na svém kontě má povedený muzikál Repo! The Genetic Opera. Pokud jste jej neviděli, rozhodně to napravte. Viděl jsem ho dvakrát a pořád mám úsměv na tváři, když si vzpomenu. Co se týče The Devil´s Carnival, tak ten koluje americkými kiny od začátku dubna a my můžeme jen doufat, že se co nejdříve objeví i na našich plátnech.

Pokud máte rádi muzikály, nebo vás nový počin režiséra Bousmana jakkoli zaujal, přijměte pozvání na zábavu konanou samotným Ďáblem. Vzhledem k tomu, že jde o muzikál, většina písní je délkou těžce pod tři minuty, ale pro zážitek to bohatě stačí. Pokud jste doufali, že uslyšíte kytary a d-beat, vyvedu vás z omylu. Hudba se veze na vlně první půlky dvacátého století, kdy světu vládl jazz a kabaret. A pokud si myslíte, že jazz nemůže být nářez, pak máte další důvod po soundtracku sáhnout.

Většina písní má poměrně rychlé tempo, svou kadencí a krátkou stopáží bych to s jistou nadsázkou přirovnal k deathcoru či grindcoru v poněkud komornější podobě. Jsou tu i pomalejší kousky, např. Grief nebo Heaven´s All Around.

Jako každá jiná kompilace, i tento soundtrack obsahuje množství různých zpěváků. Je tu stálice Bousmanových filmů Terrance Zdunich, Paul Sorvino, Jessica Lowndes. Pak tu máme Emilii Autum, Seana Patricka Flaneryho a Ivana Moodyho. Seznamem muzikantů se není třeba zatěžovat.

Tento soundtrack je plný energie, vtipu a nabízí opravdové lákadlo k filmu, z kterého skladby pocházejí. Ono pokud u A Penny For A Tale máte chuť tančit, u Prick! Goes The Scorpion´s Tale vás popadne smích nad "alkoholem posilněnou" Emilií Autumn, a u Grace For Sale máte pro změnu chuť demonstrativně luskat prsty, pak je to myslím jasný důkaz toho, že je to dostatečně chytlavá záležitost.

V případě něčeho takového jako je soundtrack není moc co hodnotit. U hudebního doprovodu The Devil´s Carnival je ale potřeba podtrhnout, že je to gró celého filmu a že soundtrack, který se mi dostal do ruky, dle mého názoru dělá velmi chutný předkrm. Pokud si chcete odpočinout od growlingu, kytar, bicích, pak tenhle kousek je příjemnou vložkou. Každopádně se těším na to, až budu moci vidět samotný film a nechat se vtáhnout obrazem i zvukem do párty, kterou pořádá ďábel. 6/10