RECENZE: Demon Hunter - True Defiance

10. Resistance
(4:24)
11. Dead Flowers
(5:24)
12. What Is Left (Bonus Track)   (4:29)
13. I Am a Stone (Bonus Track)   (5:46)

Rád bych Vám v dnešní recenzi představil nejnovější počin americké metalcorové kapely Demon Hunter. Jmenuje se True Defiance (Opravdový Vzdor), oficiálně vyšla dnes 10. dubna a je šestým řadovým albem skupiny. Demon Hunter jsou zástupci křeťanského metalu. Frontman kapely Ryan Clark se vyjádřil v rozvoru k nové desce takto: "Jestliže "metal" výrazně odsuzuje boha a pobožnost, pak my jsme ti, kteří opravdu vzdorují uvnitř scény." Demon Hunter jsou jedna z mála skupin core-náboženského metalu, kterou si dokáži plně vychutnat a částečně je dáno tím, že odkazy na náboženství jsou relativně v pozadí a z části také tím, že hudba, kterou tvoří je fakticky dobrá. Osobně mám Demon Hunter naposlouchány od jejich druhého alba "Summer Of Darkness" z roku 2004, takže jsem měl možnost sledovat vývoj skupiny a její změnu po stránce zvuku, přechod od hutného metalcoru k těžšímu a rychlejšímu stylu až po zvláštní kontrast ve formě balad.

Myslím, že poslední CD skupiny "The World Is A Thorn" bylo trochu zklamáním, i když kapela pokračovala ve své tradici a vyprodukovala umělecky výborné album. Znělo téměř stejně jako to předchozí "Storm The Gates of Hell", akorát  bylo poslechově "těžší" s vícero baladami. Nejvíce mě zaujala úvodní skladba "Descending Upon Us", ale celkově toto album poslouchám nejméně ze všech.

Uběhly tedy dva roky od posledního alba a já se opět shledal s touto kapelou a jejich nejnovějším počinem jménem "True Defiance." Je to opravdu zajímavé album. Samotná hudba zní jinak ve srovnání s tím předchozím, ale přesto zůstává vše důvěrné známé a snadno identifikovatelné, člověk prostě pozná, že jde o Demon Hunter. Za částečnou změnou zvuku bude určitě stát výměna kytaristů, kdy Ryana Helma vystřídal Damien Deadson. Z pohledu někoho, kdo má Demon Hunter naposlouchány, zní  "True Defiance" jako by jste se shledali se svým dobrým kamarádem po delší dovolené, ale musím přiznat, že část nápadů na novém albu nepůsobí příliš inspirativně.

Demon Hunter
Demon Hunter jsou schopní hudebníci a umějí napsat velmi dobrou a rychlou píseň. To je jeden z hlavních důvodů proč mě baví titulní píseň z alba "The World Is A Thorn". Zní prostě nehorázně rychle a tvrdě. Kapela v této oblasti opět sleduje své kroky a proto je úvodním songem nového alba "Crucifix". Ten je příkladem toho, jak se u Demon Hunter staly více zřejmé, oproti poslednímu albu, odkazy na křesťanství .

"True Defiance" nám také ukazuje, že si Demon Hunter vyvinuli docela smysl pro groove metal. Kapela se nikdy nedržela nějakých zajetých kolejí a stále víc a víc se pohybuje kupředu v neomezeného žánru jménem "metal", konkrétně nyní nabrali mnohem umírněnější směr. Na novém CD se objevuje několik trashových skladeb a zatratit nelze ani použití nových  hlasových stylů, které byly aplikovány v mixu. Na novém albu  byly dále použity osvědčené metalcorové riffy. Kapela napsala pro rychlejší skladby i několik dobrých trashových riffů a zbytkem alba se prolína solidní groove.

Na disku najdete songy, ve kterých je skvěle využit hlas zpěváka Ryana Clarka, a to jak jeho výkřiky, tak i zpěv. Ryan je velice schopný člověk za mikrofonem. Hodně pomalé skladby, kde je mu skutečně umožněno zpívat, jsou omezeny na minimum, včetně jeho vokálního experimentu s orchestrem  ("I Am a Stone"), ten najdete jako bonusovou skladbu na deluxe edici a parafrázoval bych ho k songu "Driving Nails" (String Mix), který taktéž vyšel v deluxe vydání, ale předešlého alba.

Deska je jako celek značně nerovnoměrná. Zahrnuje v sobě pár výborných songů a pár těch solidních, které v sobě nenesou přílišný náboženský odkaz, ale také materiál, který vám těžko utkví v hlavě. Dva songy, které skupina uvolnila před vydáním alba ("My Destiny" a "Someone To Hate"), bych právě zařadil mezi ty průměrné v rámci CD.

Album obsahuje ve standardní edici 11 songů a v deluxe edici songů 13, v deluxe jsou přítomny navíc tedy dva bonusové songy. Album obsahuje 5 dobrých písní, nějaké balady, a pár závanů, které si těžko zapamatujete. Vlastně tohle píši třicet minut po poslechu a je to boj si na vše vzpomenout. Takže "True Defiance" je další album, co se povedlo jen zčásti, ačkoli oproti předchozímu albu "The World Is A Thorn" se poslouchá rozhodně příjemně.

Jak jsem již jednou zmínil, Demon Hunter jsou opravdu dobří v rychlejších věcech. Myslím si, že ušli kus tvrdé cesty a snaží se zmocnit více posluchačů. Na albu přibylo pomalejšího materiálu a některý materiál zní hodně povědomně. Album se tímto více zařadilo do střední třídy alternativního metalu typu Stone Sour, což určitě není na škodu. "True Defiance" to bude mít hodně těžké prosadit se v zástupu nových alb. Věřím tomu, že fanoušci Demon Hunter a další posluchači s obecnou zvědavostí si k této desce cestu najdou. Rozhodně stojí za to. Pokud nepreferujete balady, můžete rovnou zakoupit standardní edici alba.

HODNOCENÍ: 80%