Blogger Widgets

čtvrtek 26. dubna 2012

Corey Taylor vyzpovídal herce Johna Cusacka


Správně, frontman kapel SLIPKNOT a STONE SOUR Corey Taylor si zahrál na publicistu a pokecal si s hercem Johnem Cusackem o novém filmu Raven, který pojednává o spisovateli Egaru Allan Poeovi. Níže si můžete přečíst nějaký ten úryvek z dotyčného rozhovoru.

Corey Taylor: No, myslím, že ten film byl úžasný. Opravdu jsem si to užil. Díky, že jsi mě nechal, abych ho viděl. Opravdu mě nakopnul.

John Cusack: To mám radost. Moc díky!

Corey Taylor: Je to něco jako paralela mezi vraždami ve filmu a věcmi, které se staly v heavy metalu během let, kdy byl obviňován z podněcování k násilí. Něčí fikce a práce překrucována podivným způsobem. Ve filmu jsi hrál nádherně, Johne. Když poprvé řekli Poeovi, že jeho psaní je impulsem pro vrahy, mohl jsem se naprosto ztotožnit s tvým výrazem. Myslím, že jsi to zahrál vážně dobře.

John Cusack: Díky! Pak Poe řekl: "Kdybych tušil, že by má práce měla tak morbidní vliv na lidi, věnoval jsem více času erotice." (smích)

Corey Taylor: Přesně tak! Zamiloval jsem si tu větu.

John Cusack: Myslím, že je i další způsob, jak to chápat. Důvod, proč lidé tak moc reagují na umělce, kteří píší o temnějších, stinnějších stránek tam venku - nebo o těch v nás - je to pravděpodobně kvůli tomu, že necítí autenticitu s jejich životy. Jsou si jisti, že svět kolem nich je nevěrohodný. Vědí, že všichni lidé předstírají, že se jich tyto pocity plné sraček netýkají. Když vidíte chlápka jako je Poe nebo ekvivalent moderního rock ´n´ rollu jako Kurt Cobain, je to skutečná  a přirozená touha. Jsou tu tito naštvaní, izolovaní depresivní hledači, kteří se vyhýbají celému světu a přitom jsou pokládáni na piedestaly jako patroni. Myslím, že je to proto, že si lidé uvědomují přítomnost stinných a temných stránek v každém z nás a že je zdravější si to přiznat, než to popírat. Nejvíce nemocí pochází z popírání stínů. Nepřicházejí ze zážitků nebo z toho, co pod těmi zážitky prožíváš. Řekl bych, že Poe byl průzkumníkem této cesty a stejně tak jimi jsou spousty umělců. Je to složitá věc, protože lidé to mohou poslat špatnou cestou, ale myslím, že represe na těchto pocitech je nebezpečnější než jejich skutečné vyjádření. Vždycky jsem to cítil. A pak, nikdy jsem nebyl v situaci, kdy bych k tomu měl přímý vztah.

Corey Taylor: Je to těžké. Nakonec jsem nemohl nic než souhlasit. Držet věci pod pokličkou je jako ucpané potrubí. Když potlačuješ takovou věc a nedáš jí prostor, dopadne to tak, že se to uvolní samo. A to může mít v mnoha ohledech fatální následky.

John Cusack: Řekl bych, že máš pravdu. Druhá věc je - u skladatele určitě a někdy u mě jako herce a spisovatele taky -, že Poe využíval řeč svého podvědomí. Když o tom přemýšlíte, vaše sny mají sklony k násilí, perverzi a brutalitě. Mohou to být všechny tyto věci, ale dějí se jen ve snech. To jsi v bezvědomí. Poe tuto řeč využíval. Stejně tak spousta dalších lidí. To, co je tam dole pod hladinou podsvětí, je cenná věc, ale nevíme jak interpretovat tyhle symboly nebo protichůdné obrazy našeho podvědomí, které máme na v mysli. Je to součást toho, co dělá člověka člověkem. Je to součástí toho, co nás dělá živými. Není to světlo ani vyložená temnota. Je to syntéza obojího, což nás dělá lidskou bytostí a dává nám všechnu tu tvořivost, sílu a vize. Nikdo nezíská vizi, pokud nenahlédne do propasti. Mrzí mě to. Nesetkal jsem se s nikým, kdo by to tak dělal.

Corey Taylor: Velká pravda.


Žádné komentáře:

Okomentovat