Blogger Widgets

pátek 30. března 2012

Rockeři EVANS BLUE vydávají novou desku + ROZHOVOR


Kanadská partička EVANS BLUE se chystá po dvouleté odmlce vydat své čtvrté řadové album. Ponese jméno “Graveyard of Empires” a na pulty obchodů se dostane 17. dubna.

Tato čtyřčlenná kapela pochází z Ontária a žánrově jí řadíme k alternativnímu indie rocku, zkratka indie značí nazávislost na velkých komerčních hudebních vydavatelstvích. Jedná se o žánr alternativního rocku, který je většinou šířen na undergroundové hudební scéně. Hudebníci si většinou udržují kontrolu nad svou tvorbou a vydávají ji ve většině případů pod "nezávislými" značkami.

Do širšího povědomí posluchačů se skupina zapsala v roce 2006 singlem Cold, který pochází z jejich prvního alba jménem “The Melody and the Energetic Nature of Volume.“ V roce 2009 došlo v kapele k výměně zpěváka a Kevina Matisyna vystřídal u kormidla charismatický Dan Chandler.

Celkově se skupině podařilo prodat po celém světě přes jeden milion kopii všech svých tří alb. Níže můžete zhlédnout oficiální cover a tracklist nového alba, či si také poslechnout první singl, který se jmenuje HALO.


Tracklist:
1. This Time It’s Different
2. Crawl Inside
3. Thank You
4. Beyond the Stars
5. Graveyard of Empires
6. Alone Not Lonely
7. In The Shadow
8. Live To Die
9. Destroy The Obvious
10. Warrior
11. Underwater
12. Halo





Nyní přejdeme k rozhovoru se zpěvákem kapely Danem Chandlerem.

Pověz nám něco o novém albu?

"Nová deska se liší oproti té poslední. Na předchozím albu jsem začínal jako nový zpěvák a v té době jsem nebyl s kapelou ještě úplně na stejné vlně. Teď je to jiné, společně spolupracujeme již několik let a vše probíhalo naprosto přirozeně."

Bylo pro tebe těžké nahradit bývalého zpěváka Kevina Matisyna?

"Nemyslím, že by to bylo těžké. Uvědomoval jsem si, že někteří lidé tuto změnu přijmou, ale jiní zase ne, v té době to pro mě byla příležitost. Po hudební stránce jsem nebyl žádným nováčkem, tudíž jsem chtěl příležitost využít a nepodlehnout okolnímu tlaku. Doufal jsem, že mě fanoušci přijmou, což se povedlo a dokonce mě začali na koncertech objímat."

Jaká muzika tě nejvíce ovlivnila?

"Velice mě inspirovali Incubus. Jejich desky mě opravdu donutili přemýšlet o hudbě. Další kapelou, která mě ovlivnila jsou Rage Against the Machine. Existuje ještě několik umělců, které bych mohl jmenovat. Všichni společně utvářeli můj hudební styl."

Tvá vysněná hudební spolupráce?

"Jsem velkým fanouškem Eminema. Fakticky nekecám a opravdu mě zajímá, co by vzniklo z této spolupráce."

Jak snášíš neustálé cestování?

"Když jste dlouho na cestách, tak vám nejvíce chybí vaše rodina, ale po týdnu doma jsem plně připraven opět vyrazit na koncertní šňůru."


Jaký postoj zaujímáš k hudebnímu průmyslu?

"Útlum v hudebním průmyslu nás postihl, ale my jsme nezávislí na hudebním vydavatelství a máme docela solidní základ. Chceme mít kontrolu nad hudbou, kterou tvoříme, ale nejsme proti podpisu s velkým vydavatelstvím, pokud by pro nás byla vzájemná dohoda výhodná."

Co říkáš na rostoucí popularitu indie hudby?

"Lidé si začínají uvědomovat, že mohou tvořit muziku na vlastní pěst. Staré způsoby nemusí vždy fungovat a lidé si proto hledají vlastní cesty jak uspět. Jako nezávislý umělec nebudete mít možná peníze, ale zato můžete spolupracovat s lidmi, kteří vám budou krýt záda a mají tu pravou vášeň pro tvorbu muziky."

Jak se stavíš k nelegálnímu stahování hudby?

"Když si lidé mohou hudbu stahovat zdarma, tak neutrácejí peníze, ale pro nás je to práce. Jsme obyčejní chlapi a i když nejsme závislí na vydavatelství, toto vše nás negativně ovlivňuje. Věříme ale, že pokud vytvoříme kvalitní produkt, lidé ho budou kupovat a to bez ohledu na to, že mají možnost jeho bezplatného stažení."

Když to celkově shrnu, tak nelegální stahování negativně ovlivnilo hudební průmysl. Ten se ale musí vyvíjet a hledat i jiné cesty a způsoby jak uspět. Doufejme, že fanoušci vyjedou na naše koncerty a koupí si nějaké to tričko."

Jak vznikal materiál na novou desku?

"Texty a melodie pro celé album píši já, ale jináč je to opravdová týmová práce. Žijeme v různých státech, takže se to může zdát obtížné. Pokud někdo z kapely přijde s něčím novým, probereme to všichni společně a já to pak sepíši."

Tvá oblíbená skladba na nové desce Graveyard of Empires?

"Mým oblíbeným je song “Thank you.” Má v sobě trochu sarkasmu a vypráví o lidech, kteří soudí na internetu ostatní.”

Žádné komentáře:

Okomentovat