Conquer je ale ještě drsnější než Dark Ages.
Jo, dostával jsem se k stále tvrdšímu a tvrdšímu materiálu. Samozřejmě, že s titulní skladbou Blood Fire War Hate, jsem se zeptal Davida Vincenta, jestli toho chce být součástí. Výborná kapela, kterou jsem měl vždycky rád, byli Morbid Angel a on do toho šel a udělal skvělou práci. Conquer jsme nahráli na Floridě, takže to k nám neměl daleko a přijel do studia v Orlandu.
The Porch Recording Studio?
Nahráli jsme album v domě týpka jménem Tim C. Lau - a celý ten dům byl plný kytar Slayer pověšených na zdech a obrazů Slayer a Metallicy. Vypadalo to skvěle, chlape. Nějakou domu jsme strávili u toho metaláka doma a nahráli v tom domě desku. Představ si, že sedíš v obýváku, nad hlavou máš kytary od Slayer a čumíš kurva na televizi, zatímco ostatní ve vedlejší místnosti nahrávaj. Příjemná atmosféra a myslím, že se všichni ve studiu cítili dobře.
Na Unleash jsi spolupracoval s Davem Petersem.
Získali jsme Davea z Throwdown, což je další kapela, kterou mám rád. Byli hardcore kapelou a přípomínali mi Panteru. A myslím, že Davův vokál byl hodně jako Philův a navíc zpívá s citem a důrazem. Odvedl skvělou práci. Unleash je nakopávačka a epická záležitost.
Tohle album mixoval Andy Sneap.
Jo jo, bylo to poprvé, co nám mixoval album a povedlo se. Předtím na Dark Ages to byl....kurva....nevzpomenu si na jméno - producent Deftones? Terry Date dělal Prophecy a Dark Ages a teď jsme zkusili Andyho a nelituju.
Existují rozdíly v mixáži Terryho Datea a Andyho Sneapa?
Oh jistě, velký, chlape. Originály jsou úplný sračky oproti tomu, co s tím ti kluci provedli. Když na to sáhnul Terry Date, změnilo se všechno; změnil se zvuk bicí; změnil se zvuk kytar; totální transformace. Je neuvěřitelný, jak moc záleží, když máš někoho na mixáž.
Jak by jsi porovnal svoje vokály na Conquer a Prophecy?
Spousta lidí považuje Conquer za můj nejlepší pěveckej výkon. Tvrdí, že na tomhle albu jsem měl jednu z nejsilnějších hlasových poloh.
Proč?
Chtěl jsem použít klasickej mikrofon a ne zavěšenej, tak jsem se rozhodl, že o to požádám našeho technika Tima. "Můžu dostat mikrofon, kterej prostě chytnu do ruky a budu se moct kurva procházet po studiu jako bych byl na stagi?" Zpracovali jsme to a jeden takovej mi dal a to je podle mě udělalo ten velikej rozdíl ve zpěvu. Zpíval jsem tak, aby byl výsledek silnější než jindy.
Barney z Napalm Death nedávno mluvil o stejném způsobu nahrávání vokálů.
Když je mikrák zavěšenej musíš si vždycky spočítat kolik prstů tě od něj dělí. A to je příliš zdvořilá věc na metal. Dej mi ho do ruky a můžu kurva chodit po místnosti a dupat a skákat jak chci. Takhle byl udělaný celý Conquer a myslím, že rozdíl je dostatečně znát.
Omen jsi produkoval společně s Loganem Maderem.
Jo, to byla pohoda. S Loganem jsem se seznámil a dvakrát s ním dělal; na Inflikted a Blunt Force Trauma (Cavalera Conspiracy). Udělal celý Omen snadno a rychle, protože jsme ho všichni znalý a byl bývalým členem, ale nyní je technik a producent. Společně jsme udělali produkci a vůbec všechno a byla to sranda a paráda. Spoustu dobrých věcí přišlo s Omen. Mám rád Bloodbath And Beyond, která si samozřejmě dělá srandu z obchodu Bed Bath And Beyond. Jeli jsme tour busem a všiml jsem si toho obchodu a pronesl jsem hlášku. "Koukejte, obchod Bloodbath And Beyond." Všichni se trhali smíchy a já si to zapsal. Když jsme pak nahrávali, řikám: "Udělám k tomu song. To je kurva dobrej název." Chápu, že v Evropě tomu moc nerozumí, ale Američani ano.
Jaké další skladby máš na Omenu rád?
Jedna z mých vůbec nejoblíbenějších je Rise Of The Fallen s Gregem Puciato z Dillinger Escape Plan. Narazil jsem na Dillinger a zaposlouchal se. Byli hustý a šílený s tím jejich mathcorem nebo jak říká tomu šílenýmu stylu, co do toho plácá jazzový sračky. "Ty vole, to má kurva koule." Nahrával jsem v L.A a šel zpívat s Deftones, protože měli čestnou show pro China (Chino Moreno) a Greg tam s nima zpíval Master Of Puppets. Běžel jsem za ním do zákulisí a říkám: "Hej, Gregu, člověče zrovna ve studiu nahrávám novou věc pro Soulfly. Chceš se zastavit a zazpívat do toho nějaký sračky?" A on na to: "Jo, jo, jo, to by mohlo bejt super, chlape." A stejnou noc napsal Glorii, aby "řekla Maxovi, že uděláme něco kurva epickýho. Že s tím pudem rozbít nějaký zmrdy."
Takže Greg naprosto souhlasil se zpěvem na albu?
Přišel do studia natankovanej. Byl kurva ready, hochu. (smích) Když slyšel Rise Of The Fallen, okamžitě se do toho tracku zamiloval. "Skvělá věc, kámo. Miluju ten riff." A začal pracovat na vokálním vzorku. Když začal zpívat, bylo to naprosto něco jinýho, než jsem si kdy mohl pro ten song představit.
Ty jsi nenapsal ten vokální nájezd?
Naprosto mě to rozhodilo, protože počkal pár vteřin, než začal zpívat. Pokaždý, když si ten song přehrávám v hlavě, začnu zpívat jak najede riff a on ne - počkal si pár vteřin a pak začal zpívat. Jenom ta myšlenka je podle mě vynikající. Jako: "Jak ho to jenom napadlo? To je kurevskej genius." Řekl jsem mu, že je génius a že to je jedna z nejlepších věcí, která mě kdy u vokálu dostala. A Greg na to: "Ou jé, tak to je super, kámo. jsem rád, že se ti to líbí." Zpracovali jsme celou píseň a on dodal celej závěrečnej melodickej part. Povídá: "Zkusím tam dát taky trochu melodickýho hlasu." "Jasně, di do toho." Udělal pár melodickejch kousků a pak si dělal srandu. "Jasný, bylo by super dostat sem kluka ze Soundgarden, aby dodal trochu takovejhle hovadin." "Jo, jo, jo, to by bylo cool" povídám a pak jsme se jen řechtali.
A Tommy Victor v Lethal Injection?
Taky jsme získali Tommyho z Prong. Dělali jsme s Prong a Soulfly společné turné a stali se z nás zase přátelé po těch letech. Viděl jsem ho se Sepulturou a hráli pár show a pak jsem Tommyho dlouhou dobu neviděl a teď jsem ho zase potkal. Na turné jsem mu řekl "zavolám ti, hochu, a uděláme společnej song. Jednu z těch klasických zkurveně trashovejch pecek starých Prong a Maxe." "Jo, jo, jasně." Napsal jsem pro něj riff a jemu se líbil. Pak přišel do studia se slovy: "Ty vole, měli bysme udělat ten song." A tak jsme ho nahráli.
Nahráli jsme album v domě týpka jménem Tim C. Lau - a celý ten dům byl plný kytar Slayer pověšených na zdech a obrazů Slayer a Metallicy. Vypadalo to skvěle, chlape. Nějakou domu jsme strávili u toho metaláka doma a nahráli v tom domě desku. Představ si, že sedíš v obýváku, nad hlavou máš kytary od Slayer a čumíš kurva na televizi, zatímco ostatní ve vedlejší místnosti nahrávaj. Příjemná atmosféra a myslím, že se všichni ve studiu cítili dobře.
Na Unleash jsi spolupracoval s Davem Petersem.
Získali jsme Davea z Throwdown, což je další kapela, kterou mám rád. Byli hardcore kapelou a přípomínali mi Panteru. A myslím, že Davův vokál byl hodně jako Philův a navíc zpívá s citem a důrazem. Odvedl skvělou práci. Unleash je nakopávačka a epická záležitost.
Tohle album mixoval Andy Sneap.
Jo jo, bylo to poprvé, co nám mixoval album a povedlo se. Předtím na Dark Ages to byl....kurva....nevzpomenu si na jméno - producent Deftones? Terry Date dělal Prophecy a Dark Ages a teď jsme zkusili Andyho a nelituju.
Existují rozdíly v mixáži Terryho Datea a Andyho Sneapa?
Oh jistě, velký, chlape. Originály jsou úplný sračky oproti tomu, co s tím ti kluci provedli. Když na to sáhnul Terry Date, změnilo se všechno; změnil se zvuk bicí; změnil se zvuk kytar; totální transformace. Je neuvěřitelný, jak moc záleží, když máš někoho na mixáž.
Jak by jsi porovnal svoje vokály na Conquer a Prophecy?
Spousta lidí považuje Conquer za můj nejlepší pěveckej výkon. Tvrdí, že na tomhle albu jsem měl jednu z nejsilnějších hlasových poloh.
Proč?
Chtěl jsem použít klasickej mikrofon a ne zavěšenej, tak jsem se rozhodl, že o to požádám našeho technika Tima. "Můžu dostat mikrofon, kterej prostě chytnu do ruky a budu se moct kurva procházet po studiu jako bych byl na stagi?" Zpracovali jsme to a jeden takovej mi dal a to je podle mě udělalo ten velikej rozdíl ve zpěvu. Zpíval jsem tak, aby byl výsledek silnější než jindy.
Barney z Napalm Death nedávno mluvil o stejném způsobu nahrávání vokálů.
Když je mikrák zavěšenej musíš si vždycky spočítat kolik prstů tě od něj dělí. A to je příliš zdvořilá věc na metal. Dej mi ho do ruky a můžu kurva chodit po místnosti a dupat a skákat jak chci. Takhle byl udělaný celý Conquer a myslím, že rozdíl je dostatečně znát.
Omen jsi produkoval společně s Loganem Maderem.
Jo, to byla pohoda. S Loganem jsem se seznámil a dvakrát s ním dělal; na Inflikted a Blunt Force Trauma (Cavalera Conspiracy). Udělal celý Omen snadno a rychle, protože jsme ho všichni znalý a byl bývalým členem, ale nyní je technik a producent. Společně jsme udělali produkci a vůbec všechno a byla to sranda a paráda. Spoustu dobrých věcí přišlo s Omen. Mám rád Bloodbath And Beyond, která si samozřejmě dělá srandu z obchodu Bed Bath And Beyond. Jeli jsme tour busem a všiml jsem si toho obchodu a pronesl jsem hlášku. "Koukejte, obchod Bloodbath And Beyond." Všichni se trhali smíchy a já si to zapsal. Když jsme pak nahrávali, řikám: "Udělám k tomu song. To je kurva dobrej název." Chápu, že v Evropě tomu moc nerozumí, ale Američani ano.
Jaké další skladby máš na Omenu rád?
Jedna z mých vůbec nejoblíbenějších je Rise Of The Fallen s Gregem Puciato z Dillinger Escape Plan. Narazil jsem na Dillinger a zaposlouchal se. Byli hustý a šílený s tím jejich mathcorem nebo jak říká tomu šílenýmu stylu, co do toho plácá jazzový sračky. "Ty vole, to má kurva koule." Nahrával jsem v L.A a šel zpívat s Deftones, protože měli čestnou show pro China (Chino Moreno) a Greg tam s nima zpíval Master Of Puppets. Běžel jsem za ním do zákulisí a říkám: "Hej, Gregu, člověče zrovna ve studiu nahrávám novou věc pro Soulfly. Chceš se zastavit a zazpívat do toho nějaký sračky?" A on na to: "Jo, jo, jo, to by mohlo bejt super, chlape." A stejnou noc napsal Glorii, aby "řekla Maxovi, že uděláme něco kurva epickýho. Že s tím pudem rozbít nějaký zmrdy."
Takže Greg naprosto souhlasil se zpěvem na albu?
Přišel do studia natankovanej. Byl kurva ready, hochu. (smích) Když slyšel Rise Of The Fallen, okamžitě se do toho tracku zamiloval. "Skvělá věc, kámo. Miluju ten riff." A začal pracovat na vokálním vzorku. Když začal zpívat, bylo to naprosto něco jinýho, než jsem si kdy mohl pro ten song představit.
Ty jsi nenapsal ten vokální nájezd?
Naprosto mě to rozhodilo, protože počkal pár vteřin, než začal zpívat. Pokaždý, když si ten song přehrávám v hlavě, začnu zpívat jak najede riff a on ne - počkal si pár vteřin a pak začal zpívat. Jenom ta myšlenka je podle mě vynikající. Jako: "Jak ho to jenom napadlo? To je kurevskej genius." Řekl jsem mu, že je génius a že to je jedna z nejlepších věcí, která mě kdy u vokálu dostala. A Greg na to: "Ou jé, tak to je super, kámo. jsem rád, že se ti to líbí." Zpracovali jsme celou píseň a on dodal celej závěrečnej melodickej part. Povídá: "Zkusím tam dát taky trochu melodickýho hlasu." "Jasně, di do toho." Udělal pár melodickejch kousků a pak si dělal srandu. "Jasný, bylo by super dostat sem kluka ze Soundgarden, aby dodal trochu takovejhle hovadin." "Jo, jo, jo, to by bylo cool" povídám a pak jsme se jen řechtali.
A Tommy Victor v Lethal Injection?
Taky jsme získali Tommyho z Prong. Dělali jsme s Prong a Soulfly společné turné a stali se z nás zase přátelé po těch letech. Viděl jsem ho se Sepulturou a hráli pár show a pak jsem Tommyho dlouhou dobu neviděl a teď jsem ho zase potkal. Na turné jsem mu řekl "zavolám ti, hochu, a uděláme společnej song. Jednu z těch klasických zkurveně trashovejch pecek starých Prong a Maxe." "Jo, jo, jasně." Napsal jsem pro něj riff a jemu se líbil. Pak přišel do studia se slovy: "Ty vole, měli bysme udělat ten song." A tak jsme ho nahráli.
Řekl jsem mu o tomhle tématu. "Měli bychom mluvit o smrtící injekci jako o jednom ze způsobů, jak zabít lidi v Americe a dalších částech světa, ale hlavně tady. Je to fakt šílená cesta, jak zemřít a měli bychom o tom udělat song - o tom, že ten umírající je vlastně nevinnej. Takže je to fak celý v prdeli." A on na to "Jasně, deme do toho." A tak jsme stvořili celou tu věc o injekci. Miluju ten první riff duhduhduh dennit (zpívá melodii) s malou přestávkou a sekem. Nevím, odkud se ten riff vzal, ale když jsem ho slyšel poprvý, myslel jsem si "to zní jako riff od Prong" a pak "to by mohlo být pro Tommyho skvělý" a tak jsme to nakonec udělali a bylo to super.
Jasně, vychází z Conquer a myslím, že byl Omen fakt povedenou věcí. Jediná věc, který sem si všim, a to je divný, že jsem cítil, jakoby tyhle věci kapelu hodili do starýho železa a bylo potřeba změny. To bylo předtím, než jsem se dostal do problémů s Bobby a Joem a nevěděli, že opustí kapelu. Ale začal jsem pociťovat, že všichni začínají tak nějak lenošit a některý věci začínají znít docela stejně. Některý písně na Omenu byly jako repliky věcí z Dark Ages a Conqueru a já se nemohl ztotožnit s tímhle opakováním.
A to nás přivádí k albu Enslaved s novými členy: Tony Kampos a David Kinkade
To je v souladu s tím co jsem řek. Začínal jsem pociťovat, že kapela potřebuje něco novýho. Tak nějak jsem si sám sobě říkal "doufám, že se teď něco stane a já budu muset vyměnit některý kluky, abych mohl vytvořit novou věc, která bude znít jinak. Potřebujeme jinak znějící nahrávku a rozhodně potřebujeme něco, co nás dostane z propasti, ve který teď jsme." Cítil jsem, že kdybych udělal další nahrávku podobnou jako Omen, mohlo by se to příliš podobat, znít příliš zastarale a lidi by ztratili zájem.
Teď jsi pozval víc přátel na hostování na albu?
Hlas Travise Ryana z Cattle Decapitation na World Scum udělal song ještě tvrdším. Píseň už tak byla těžká, ale Trav zsadil poslední hřebík do rakve a udělal ji super extra tvrdou pomocí old school death metalovýho vokálu a šíleným textem o Babylonu, víře a těhle hovnech. A potom Dez z DevilDriver. Znám už dlouho od doby Coal Chamber a koncertovali jsme spolu během Sepultury. Naše rodiny si každý Vánoce vyměňují pohledy, což je legrace. Je to jeden z mála lidí, který je s námi v kontaktu věhem Vánoc: Fafaras.
Ty a Tony Campos zpíváte Plata O Plomo v portugalštině?
Jo, portugalsky a španělsky. Je to poprvý, co jsem to takhle udělal. Píseň je o Pablu Escobarovi, velkým drogovým dealerovi, a je to životní příběh. První část jsem udělal v portugalštině a druhou pak Tony nazpíval španělsky, což byl Pablův jazyk. Potom jsme společně s Tonym nazpívali refrén a on dal songu název. řakl mi, že to je slang drogových dealerů. Bylo to celý super a mělo to úžasnej riff a fakt se mi to líbí. Zeuss po celé skladbě rozesel brokovnice a můžeš je v tom slyšet (smích). Položil je do každý částí písně a já se ho ptal "kolik lidí si kuli tomu songu zabil?"
A v Revengeance je dokonce celý klan Cavalerů: Richie, Igor a Zyon
Jo, celej kmen, člověče. Bylo to šílený. Byl to normální rodinnej den a já pak sedím s dětma bavim se o tom songu. Seděli jsme ve skupince já, Igor, Richie a Zyon a najednou z budky vyběhl Zeuss celý vzrušený a fotákem v ruce. "Musím si vyfotit celý tenhle moment Cavalerů." Tak nás vyfotil a já na něj: "Vrať se zpátky, člověče. Seš producent a chováš se neprofesionálně." (skmích)
Jaké to bylo pracovat s celou rodinou?
No, měli jsme na skladbu celý den a se Zyonem jsem pracoval už před pár dny a měly jsme hlavní část hotovou, ale pak se zapojil Igor a změnil začátek songu a vytvořil novej riff, kterej se mi fakt líbil, a taky přinesl riff na refren, kterej jsme nakonec dali do prostředku písně. Byl jsem rád za jeho přínos, protože psal riffy a byl sem na něj hrdej, vždyť je mu teprve 16. Jako "to je super, ty píšeš riffy. To je správná cesta." A pak jsme šli zpívat: já měl sloku, Richie dal sloku a Igor dal sloku. Song je o jejich bratru, kterýho zabili v roce 1996 a je to o pláči po spravedlnosti, krvi na duši a skutečném hardcoru. Narozdíl od zbytku nahrávek se tohle spáchala na živo a najednou, takže to zní mnohem syrověji. Líbí se mi od první chvíle, co jsem ji slyšel. Povídal jsem Zeussovi: "Ty vole, zní to skvěle. Tak špinavě, surově a na posrání. Líbí se mi zvuk tý skladby." Když jsem to nahrál, chtěl jsem to zařadit jako poslední věc na albu.
Což znamená, že Soulfly VIII je pouze na speciálním vydání Enslaved.
Bohužel sem musel Soulfly VIII. vyhodit. Šel jsem s tím proti zdi, hochu. Přesto, že ty housle tam sou krásný; najali jsme houslistu, aby přidal housle na vrchol celý melodie a ukázalo se, že Soulfly VIII je fakt krásná věc. Zní to zabijácky a Marc udělal takovou kytaru starejch U2, která zní jako Joshua Tree a celý to zní fakt, fakt super a klasicky.
Vyhodil si to kvůli celkové délce alba Enslaved?
Kamkoli jsem to dal, tak to zlomilo průbojnost Enslaved a já si říkal "to nemůžu udělat. Ta deska je tak tvrdá a smrtelná. Ale musím dostát svému závazku." Tak jsem se rozhodl pro tohle, aby fanoušci měli na výběr, protože ne každý má rád ty instrumentálky. Já vím, že to není pro každýho a abys to měl rád, musíš mít pro to víc otevřenou mysl. Někteří jsou rádi a někteří ne, že jsem zvolil tuhle cestu. Pokud to chtějí, tak ať si pořídí speciální edici se Soulfly VIII, která vychází digitálně a pokud to nechtějí, tak si můžou koupit album tak jak je a jít drsnější cestou. Jo, byl jsem tímhle rozhodnutím trochu zklamanej, ale musel jsem něco udělat a ulevit svědomí, tak jsem to udělal takhle. Takže je z toho bonusová skladba.
Jsou tam ještě nějaké další bonusové věci?
U tracku Slave jsem se rozhodoval jestli dát na album nebo nedat, přestože je to super věc. Sedí k celýmu tématu desky Enslaved, ale musel bych vyhodit Revengeance, ale tu mám rád taky, tak sem se rozhodl. "OK, necháme Slave a Bastards a Soulfly VIII budou bonusovky." Tak jsem se rozhodl a snažil se to tak udržet. Teď už jsem v pohodě a snažím se zvyknout si na myšlenku dát lidem na výběr jestli chtějí instrumentálku nebo ne.
Máš nějakou zpětnou vazbu k vypuštění Soulfly VIII?
Album je těžký jako prase, což je nejlepší cesta a mám z toho fakt dobrej pocit. Jak vyšlo video World Scum, koukal jsem na všechny komentáře a všechny byly výborný, ty vole. Třeba jako "Max a death metal - kurva dobrý!" a "Max se vrací k death metalu a to je jako splněnej sen" (smích) a všechny tyhle šílený kraviny lidi píšou. Takže to je super, kámo. Mám z tý nahrávky radost.
To je v souladu s tím co jsem řek. Začínal jsem pociťovat, že kapela potřebuje něco novýho. Tak nějak jsem si sám sobě říkal "doufám, že se teď něco stane a já budu muset vyměnit některý kluky, abych mohl vytvořit novou věc, která bude znít jinak. Potřebujeme jinak znějící nahrávku a rozhodně potřebujeme něco, co nás dostane z propasti, ve který teď jsme." Cítil jsem, že kdybych udělal další nahrávku podobnou jako Omen, mohlo by se to příliš podobat, znít příliš zastarale a lidi by ztratili zájem.
Teď jsi pozval víc přátel na hostování na albu?
Hlas Travise Ryana z Cattle Decapitation na World Scum udělal song ještě tvrdším. Píseň už tak byla těžká, ale Trav zsadil poslední hřebík do rakve a udělal ji super extra tvrdou pomocí old school death metalovýho vokálu a šíleným textem o Babylonu, víře a těhle hovnech. A potom Dez z DevilDriver. Znám už dlouho od doby Coal Chamber a koncertovali jsme spolu během Sepultury. Naše rodiny si každý Vánoce vyměňují pohledy, což je legrace. Je to jeden z mála lidí, který je s námi v kontaktu věhem Vánoc: Fafaras.
Ty a Tony Campos zpíváte Plata O Plomo v portugalštině?
Jo, portugalsky a španělsky. Je to poprvý, co jsem to takhle udělal. Píseň je o Pablu Escobarovi, velkým drogovým dealerovi, a je to životní příběh. První část jsem udělal v portugalštině a druhou pak Tony nazpíval španělsky, což byl Pablův jazyk. Potom jsme společně s Tonym nazpívali refrén a on dal songu název. řakl mi, že to je slang drogových dealerů. Bylo to celý super a mělo to úžasnej riff a fakt se mi to líbí. Zeuss po celé skladbě rozesel brokovnice a můžeš je v tom slyšet (smích). Položil je do každý částí písně a já se ho ptal "kolik lidí si kuli tomu songu zabil?"
A v Revengeance je dokonce celý klan Cavalerů: Richie, Igor a Zyon
Jo, celej kmen, člověče. Bylo to šílený. Byl to normální rodinnej den a já pak sedím s dětma bavim se o tom songu. Seděli jsme ve skupince já, Igor, Richie a Zyon a najednou z budky vyběhl Zeuss celý vzrušený a fotákem v ruce. "Musím si vyfotit celý tenhle moment Cavalerů." Tak nás vyfotil a já na něj: "Vrať se zpátky, člověče. Seš producent a chováš se neprofesionálně." (skmích)
Jaké to bylo pracovat s celou rodinou?
No, měli jsme na skladbu celý den a se Zyonem jsem pracoval už před pár dny a měly jsme hlavní část hotovou, ale pak se zapojil Igor a změnil začátek songu a vytvořil novej riff, kterej se mi fakt líbil, a taky přinesl riff na refren, kterej jsme nakonec dali do prostředku písně. Byl jsem rád za jeho přínos, protože psal riffy a byl sem na něj hrdej, vždyť je mu teprve 16. Jako "to je super, ty píšeš riffy. To je správná cesta." A pak jsme šli zpívat: já měl sloku, Richie dal sloku a Igor dal sloku. Song je o jejich bratru, kterýho zabili v roce 1996 a je to o pláči po spravedlnosti, krvi na duši a skutečném hardcoru. Narozdíl od zbytku nahrávek se tohle spáchala na živo a najednou, takže to zní mnohem syrověji. Líbí se mi od první chvíle, co jsem ji slyšel. Povídal jsem Zeussovi: "Ty vole, zní to skvěle. Tak špinavě, surově a na posrání. Líbí se mi zvuk tý skladby." Když jsem to nahrál, chtěl jsem to zařadit jako poslední věc na albu.
Což znamená, že Soulfly VIII je pouze na speciálním vydání Enslaved.
Bohužel sem musel Soulfly VIII. vyhodit. Šel jsem s tím proti zdi, hochu. Přesto, že ty housle tam sou krásný; najali jsme houslistu, aby přidal housle na vrchol celý melodie a ukázalo se, že Soulfly VIII je fakt krásná věc. Zní to zabijácky a Marc udělal takovou kytaru starejch U2, která zní jako Joshua Tree a celý to zní fakt, fakt super a klasicky.
Vyhodil si to kvůli celkové délce alba Enslaved?
Kamkoli jsem to dal, tak to zlomilo průbojnost Enslaved a já si říkal "to nemůžu udělat. Ta deska je tak tvrdá a smrtelná. Ale musím dostát svému závazku." Tak jsem se rozhodl pro tohle, aby fanoušci měli na výběr, protože ne každý má rád ty instrumentálky. Já vím, že to není pro každýho a abys to měl rád, musíš mít pro to víc otevřenou mysl. Někteří jsou rádi a někteří ne, že jsem zvolil tuhle cestu. Pokud to chtějí, tak ať si pořídí speciální edici se Soulfly VIII, která vychází digitálně a pokud to nechtějí, tak si můžou koupit album tak jak je a jít drsnější cestou. Jo, byl jsem tímhle rozhodnutím trochu zklamanej, ale musel jsem něco udělat a ulevit svědomí, tak jsem to udělal takhle. Takže je z toho bonusová skladba.
Jsou tam ještě nějaké další bonusové věci?
U tracku Slave jsem se rozhodoval jestli dát na album nebo nedat, přestože je to super věc. Sedí k celýmu tématu desky Enslaved, ale musel bych vyhodit Revengeance, ale tu mám rád taky, tak sem se rozhodl. "OK, necháme Slave a Bastards a Soulfly VIII budou bonusovky." Tak jsem se rozhodl a snažil se to tak udržet. Teď už jsem v pohodě a snažím se zvyknout si na myšlenku dát lidem na výběr jestli chtějí instrumentálku nebo ne.
Máš nějakou zpětnou vazbu k vypuštění Soulfly VIII?
Album je těžký jako prase, což je nejlepší cesta a mám z toho fakt dobrej pocit. Jak vyšlo video World Scum, koukal jsem na všechny komentáře a všechny byly výborný, ty vole. Třeba jako "Max a death metal - kurva dobrý!" a "Max se vrací k death metalu a to je jako splněnej sen" (smích) a všechny tyhle šílený kraviny lidi píšou. Takže to je super, kámo. Mám z tý nahrávky radost.
Žádné komentáře:
Okomentovat