Blogger Widgets

pátek 9. března 2012

RECENZE: Ektomorf - The Acoustic


17. únor 2012 se mi asi vryje do paměti jako zmagoření maďarského obyvatelstva. Jinak si nedovedu vysvětlit, co se stalo s mou oblíbenou kapelou Ektomorf. Člověk by po dvou letech od povedené desky Redemption očekával placku novou. A také se jí dočkal. Jaké ale bylo zděšení, když jsem viděl název The Acoustic. Vydání posvětila společnost AFM Records. Marně jsem doufal, že si kluci dělají srandu a mají rádi sarkasmus. Přání se nesplnilo a mě nezbývá než se vyrovnat se smíšenými pocity.

Na přicházející dávku míru a pohody mě mohl připravit single Sea Of My Misery, který oplýval notnou dávkou melancholie nebo videoklip k songu To Smoulder, který vyšel pár dní předtím, to se ale nekonalo.
Sebral jsem odvahu a vrhl se na poslech. Chlapci nám připravili pět starších pecek v novém kabátě, pět neobjevených kousků a dva covery klasických pecek. Začnu těmi covery. Prvním v pořadí je velmi oblíbená píseň k předělávání, a to Simple Man od Lynyrd Skynyrd. Klukům se podařilo skladbu pojmout vcelku příjemně, a to i se Zoltánovým výrazným chraplákem. Horší je to ovšem při Folsom Prison Blues od Johnnyho Cashe. Zní to ode mě sprostě, ale je to jako záchvat schizofrenika, který nedostal dávku léků. Zoltán se tu trochu vymyká vlastní kontrole, kdy z pohodový, příjemný a až country polohy tlačí na vlastní pilu a kazí dojem. Snad to bylo dáno jen prožívanými emocemi, ale omluva to být nemůže.

Co se týče starých známých pecek jako I´m In Hate či Redemption, nejsou žádným překvapením. Nechybí jim nic z toho, jak je všichni známe z minulosti. Rozdíl je pouze v tom, že není slyšet elektrika, ale akustika a Farhas trochu ubral na energii. Možná by těmto kouskům více slušel skutečný unplugged, tak jak má být.U nově napsaných songů je to jiná věc. Mají ukolébavý styl a vokál netlačí, tak jak je tradicí. Občas to voní až country (do nynějška jsem si myslel, že ho nemám rád). Tohle je asi nejsilnější stránka celého projektu. Přesto mi vstávají vlasy hrůzou, když si představím, že by to kluci zkusili na svých koncertech, kde stojí černá armáda dlouhovlasých psychopatů čekajících na žaludek rvoucí hlasitost repráků a dynamiku písně lovícího geparda. Možná u táboráku by to mělo úspěch, ale v hale?

Celá deska je sice příjemným odlehčením, ale přesto velkým šlápnutím vedle. Její obsah bych s klidným srdcem i potěšením uvítal jako bonusový materiál, ale ne jako samostatnou řadovku. Je ale příjemná věc vidět i jinou tvář kapely. Je určitě potřeba vidět vývoj tvorby, ale tohle se mi zdá jako nebezpečná cesta. Pevně ale doufám, že se v blízké době objeví placatá kulatá věc s dírkou uprostřed, která přinese materiál, který mi urve uši a hlavu.

Maďarský guláš, který se mi tímto počinem v hlavě uvařil, budu trávit asi ještě nějakou dobu. Číselné ohodnocení? 5/10


Žádné komentáře:

Okomentovat