Blogger Widgets

středa 16. ledna 2013

Deník Robba Flynna


Už před časem proběhla internetem informace, že jedna z největších postav současného metalu, frontman MACHINE HEAD, se vrací k psaní "deníku" několikrát do týdne. Rozhodl jsem se, že pokud to bude jen trochu v mých silách, budu vám přinášet překlad. Kdyby se vám články líbily a mě se podařilo vypadnout z pravidelnosti, nebojte se ozvat. Nyní však zpět k Robbovi. Začínáme tím posledním, takže si udělejte kafe, pohodlí a začtěte se, protože Robb Flynn nemá ve zvyku psát krátké songy, natož články=o)

"Něco málo z minulosti,. Začal jsem tyto žurnály/deníky psát před 11 lety v roce 2002 mezi Supercharger a Through The Ashes. Byla to první vlna internetu a my po tom skočili, byli jsme jedni z prvních (ne-li první), kdo začal vydávat psané/video deníky a naplno se do toho ponořili. Bylo to úžasné a umožnilo to naší kapele (která byla naprosto neviditelná pro hlavní americký metalový tisk, a tak je to dodnes) spojit se s našimi fanoušky opravdu jedinečným způsobem. A o tom to celé je: o spojení. Já tohle spojení potřebuji a podle toho, co jste mi za ty roky řekli, potřebujete ho taky.

Přistihl jsem se, že se ohlížím za svým životem, a tolik z něj je o hledání spojení, jakéhokoli spojení, prostřednictvím hudby, koncertů, jamování, párty, dívek/sexu, prostřednictvím přátel a často se všechno vydá špatným směrem. Možná jsme všichni takoví. A možná někteří z nás takoví být nemusí. Někteří z nás měli skvělé obyčejné životy. Životy, které držely na uzdě tu zkurveně nekonečnou potřebu hledání. Jsem si jistý, že část z toho ve mně je; být adoptován v 6. měsíci a nikdy necítit "spojení" s kýmkoli (3 pěstounské rodiny během prvních 6 měsíců života). Ale hej! To je úplně jiný příběh.

Poznámka: Pokud toto čtete na jiné webové stránce (než na MachineHead1.com, pozn.: Kozel) nebo na našem facebookovém profilu, vězte, že se nejedná o "tiskovou zprávu". Jsou to moje "žurnály", "kecy", "odpadky mozku" atd. Zdá se, že v tom může být zmatek. Pokud nejste fanouškem kapely, klidně je ignorujte, budu je psát často, někdy i dvakrát týdně. Nesnažím se tady nad nikým vyzrát, změnit něčí názor na MACHINE HEAD nebo mě. Neočekávám a nepotřebuju, aby měl každý rád mě nebo hudbu, kterou děláme. Celé je to pro sklaní fanoušky MACHINE HEAD (pro Head Cases, The Undesirables), kteří pečlivě sledují kapelu. Je to pro naší hlavní stránku, MachineHead1.com, náš Facebook a náš PHPList, který jsem odstartoval. Účelem toho je poskytnout fanouškům aktuální zprávy, myšlenky o životě a věci ze života v kapele.

Nejsou žádné blízké plány na turné, ale oficiálně začneme psát tento nebo příští týden. Nikdo si nesedl a nediskutoval o tom, do jaké hloubky bychom chtěli jí, ale mluvili jsme o kratších písních (LOL). Poslední show TEN TON HAMMER, kterou jsme dělali v Londýně, nás vážně dostala a začali jsme uvažovat o skvělých, krátkých písních. Zejména Postmortem od SLAYER v nás vyvolávala pocit, že opravdu krvácíme. Později jsme všichni bavili o tom, jak se jim podařilo tolik nacpat tolik ÚŽASNÝCH riffů do 3 minut a 28 vteřin, což naprosto odrovnává mysl (nebo jak říká náš technik na bicí Mudbilly, "mysl naplňující) (v angličtině jsou to výrazy "mind-boggling" a ming-bottling", takže Robb naráží na podobnost). Everlong a Sad Statue byly taky v pohodě krátké pecky (videa s našimi předělávkami těchto songů jsou na YouTubu, tak je shlédněte).


Phil (Demmel, kytara) mi řekl, že má několik riffů, (Dave) McClain (bicí) e-mailem poslal pár skvělých kousků a sám mám několik hezkých úžasných riffů laděných pod Fko, takže jsem z toho nadšený...tudíž, kdo ví, kam to všechno půjde, ale rozhodně to začíná bublat. Nemůžu říct, kdy to všechno bude hotové, nejde to jen tak naplánovat, ale je to část toho, kolem čeho nyní poskakujeme.

Z dalších novinek, úspěšně jsme zakončili naší smlouvu s Roadrunner, takže jsme nyní na volné noze. Pro nás je to nyní úžasná doba, svět je náš a můžeme si diktovat mnoho spravedlivých podmínek výměnou za naše umění. Bylo v tom hodně řečí o tom, co bychom měli nebo neměli dělat. Hudební průmysl se dramaticky změnil od okamžiku, kdy jsme podepsali dohodu na Through The Ashes v roce 2003 (natož od naší vůbec první smlouvy z roku 1993), a to, co očekáváme od smlouvy nyní v roce 2013 je naprosto odlišné.

Neoblomně jsem věřil, že svět nečeká na rychle nahrané album MACHINE HEAD, ale že čekají jen na skvělé album MACHINE HEAD. A stále věřím tomu, že v průběhu 10 let mezi Through The Ashes Of Empires, The Blackening a The Locust se přestali zajímat o velká "alba". Lidé chtějí skvělé songy, a zatímco jsou zároveň skvělá alba oceňována, neznamená to, co dřív. Lidé byli napálení mnoha mizernými CD/alby/stahováním. Vím, že mám (nová nahrávka MUSE je super, MILUJU tuhle kapelu, ale poslední 2 byly dost...ehm).

Navíc, pokud děláte hudbu v dnešní době, je tu sakra hodně tlachání díky Facebooku, Twitteru, hraním her, filmy, Instragramu, YouTubu, všem sociálním sítím, všem mobilům...Poslouchat album od začátku do konce, není tak časté jako dřív. Skladby více rezonují, je lehčí dostat se k určitému bodu. Už ani nechci většinu alb poslouchat celá vícekrát. Dejte mi Paranoid KAŽDÝ DEN - 41 minut, 8 písní (z čehož jedna je bubeníkovo sólo!), mistrovské dílo. Dejte mi Moving Pictures - 39 minut, 7 písní, PEFEKTNÍ!! Pamatujete, že Reign Of Blood od SLAYER bylo tak krátké, že se vešlo na jednu stranu kazety?! Oficiální Def Jam kazeta měla celé album zopakované na druhé straně, protože mělo 29 minut!! Lidé zvedali naštvaně ruce, protože se cítili ošizeni. Dnes je to považováno za mistrovské dílo. A říká někdo: "Chlape, přál bych si, aby Reign In Blood mělo o 9 skladeb víc"? Nepotřebujeme 19 skladeb a 72 minut hudby na CD. A kde navíc dneska dostanete většinu CD? Někde mezi iPhone, iTunes a Spotify, prostě je stáhnu nebo streamuju, je to tak snadné. Mohu bez sebemenší pochybnosti říct, že už si nikdy nekoupím jediné fyzické CD. Nikdy. Našel jsem tolik nových kapel na iTunes a Spotify (využívám měsíční premium verzi za 9 dolarů) až tomu nemohu uvěřit. Celá historie hudebních nahrávek je na dosah ruky, za všech okolností. Jistě, existuje pár, kteří chybí, ale budou na seznamu během roku. Dokonce METALLICA skočila na vlak Spotify. Svět se přiklání ke streamu. Je to prostě příliš snadné. Sakra, jen surfováním na YouTube jsem našel víc nových A starých kapel než kdykoli procházením hudebního obchodu.

A tak jsme si jako kapela položili mnoho unikátních otázek o tom, co bychom měli dělat. Vůbec mě nezajímá prodej CD během prvního týdne od vydání za 16, 17 nebo 18 dolarů/euro/liber. Prodej CD mě nezajímá vůbec, upřímně řečeno, i když si uvědomuji, že je lidé stále kupují a oceňují je...ale hej, změna je nevyhnutelná, zvlášť v tomto oboru. Stejně jako zastaraly kazety, i CD se stanou zastaralými. Vzpomínám si, jak byli lidé naštvaní, že jsme nenabízeli vinyl pro The More Things Change..., a pak byli vážně rozčilení, když jsme neprodávali kazety s The Burning Red. Myslím tím jako opravdu NASRANÍ kvůli kazetám! Chybí teď někomu kazety? Sakra, že ne.

A jak to píšu, tak to myslím - jsem si jist, že i spousta z vás - jak kontraproduktivní věci tu říkám. Chci říct, obchodně MACHINE HEAD prodávají CD, správně? Ale zároveň, náš byznys je vytvářet hudbu pro lidi, kteří jí chtějí jakkoli poslouchat. Najdeme způsob jak získat peníze a splatit dluhy lidem, kteří nás založili na nahrávání, znovu investovat peníze do naší kapely, abychom nahrávali kvalitnější nahrávky, koupili lepší světelnou show, lepší sound systémy, udrželi zájem o MACHINE HEAD a žili svoje životy tak, abychom mohli dělat více muziky. Nechceme skončit v posteli s korporacemi sponzorů, už jsme se v tom jednou vykoupali a je to noční můra, horší než nahrávací společnosti. Kdo ví, možná se nakonec vykašleme na smlouvy s tradiční nahrávací společností, protože je v tom SPOUSTA věcí, o které už vážně nemáme zájem. Možná zaujmeme radikální postoj, slyšel jsem hodně skvělých věcí o těchto kickstarter projektech, zejména Amanda Palmer to udělala skvěle...

Nevím, kam až jsem ochoten s tím zajít. Částečně tomu chci dát volný průběh, částečně postavit se k tomu jako ke psaní. Ale když už jsem v tom, dovolte mi, abych to nechal na vás: Jakou VY chcete hudbu MACHINE HEAD? CHCETE CD? CHCETE stream na Spotify? CHCETE snadné stahování na iTunes? CHCETE vinyl s tímto digitálním stahováním? CHCETE jiný odlišný způsob než jsem vám tady nabídl? Kytaru, která odehraje celou nahrávku přes USB? Booklet ve velikosti kalendáře, který neobsahuje nic kromě hesla ke stažení?

Napište mi na TheGeneralJournals@gmail.com, napište příspěvek na našem Facebook profilu, tweet, komentář na Blabbermouth, všechno si přečtu. Protože pro mě je to všechno o tom, abychom napsali nejlepší hudbu jakou umíme, snažit se být lepší než ostatní nejen v dobrém, ale i v tom nejzkurvenějším smyslu, co vás nakope do prdele. Udělat něco tak silného, že si člověk pomůže pouze poslechem. A upřímně, to je vše na čem záleží. Všechno ostatní se už vyřeší samo."

Žádné komentáře:

Okomentovat