RECENZE: Dirty Passion - In Wonderland

Kriss – zpěv
Chrisse – kytara
Nasty – baskytara
Markus – bicí

Different Tomorrow (2010)
In Wonderland (2012)

Čtveřice DIRTY PASSION vznikla v roce 2006 ve švédském Malmö (a kdo se hudbu zajímá, tomu není tato obec neznámá). Po šesti letech existence vydávají sice teprve druhé album, ale jejich hvězda rychle stoupá a chvála se na ně sype ze všech stran, a to jak od fanoušků, tak hudebních kritiků. Já osobně recenzí na novinku In Wonderland vstupuji na dost tenký led, protože můj hudební vkus si kráčí přece jen trochu odlišnou cestou. Nicméně se nebráním rockovějším věcem (a mnoha dalším), čehož si mnozí z vás již jistě všimli. Nabízím vám tedy drze své dojmy z padesát minut trvající desky a doufám, že za to nebudu hnán karabáčem=o) Jdeme na to.

Z nástupu Into The Wild by měl radost i sám Darth Vader. Žádné sci-fi nás ale naštěstí nečeká. Naopak se na posluchače valí 48 minut plných našlapaného hard rocku, který na nejednom místě připomíná slavná 80. léta. Klasické přístupy k tvrdé muzice mají pořád sílu. Zesílené kytary zařezávající se do těla. Riffy nutící posluchače předvést své umění na air guitar, kdy mu doprovod dělá baskytarista Nasty. Energický bubeník Markus na své nástroje smrti donutí i ďábla kývat hlavou. A pozadu nezůstává ani zpěvák Kriss, jehož angličtina sice místy kolísá, nicméně jeho vokál a barva hlasu tento nepatrný nedostatek několikanásobně převálcuje. Výsledkem toho všeho jsou pak písně plné velmi pozitivní energie a je z nich cítit potenciál stát se novými hymnami hordy fanoušků stojících za DIRTY PASSION. Konkrétněji mám na mysli song Loverslane. Sborové popěvky v refrénu, půlminutová kytarová vyhrávka. Sice mě osobně v pár okamžicích připomíná nejednu skladbu z minulosti, ale o detaily tady vskutku nejde. Milovníci rocku a snad i sám Bon Jovi by pookřál při poslechu balady When Darkness Calls. I když jsem fanda tvrdších žánrů, tak kytarové ploužáky okořeněné tak emotivním vokálem mě vždy chytí za srdce. A o to v muzice přeci běží. Daughter Of The Reaper je zase skladbou z jiného songu, heavy metalová hymna s vícehlasnými popěvky alá KISS. Opravdu jsem si oblíbil skvostné sólo v písni Light Of The Candle. A proč bychom si nemohli dát další baladu…Stay? Závěrečná skladba Shadowland je pak pouze vyvrcholením v podobě skladby obsahující několik změn rychlosti, melodie i hlasového projevu.

Uznávám, že pohled na jednotlivé skladby je tentokrát opravdu zběžný. Snad to ale nikomu nevadí. Album In Wonderland této víc než nadějné švédské party je oslavou hard rockového žánru. Pravda, mám s několika věcmi menší problém. Zvlášť s Krissovou angličtinou a značnou podobností skladeb se známějšími písněmi. Jenže jazykové nesrovnalosti jsou věcí odpustitelnou a pokud kapela vydává album oslavující éru klasického rocku, tak se povědomému zvuku a strukturám stejně nevyhne. DIRTY PASSION nebudou kapelou, díky které bych „přešel“ na stranu rocku, ale z jejich hudby je patrné, že zájem médií i rostoucí fanouškovské základny je velmi zasloužený. Z desky vyzařuje síla, emoce a upřímnost. Navíc několik položek tracklistu má silnou tendenci dostat se vám hluboko pod kůži. Díky skvěle seřazeným písním pak nahrávka nabízí různorodost, které se ne vždy podaří dosáhnout. In Wonderland je deskou, kterou si stojí za to minimálně poslechnout. Zda bude obsahem vašeho playlistu delší dobu už záleží pouze na vašich hudebních preferencích.