RECENZE: Scarlet Anger - Dark Reign

Jeff Buchette – kytara
Vince Niclou – baskytara
Alain Flammang – bicí

Dark Reign (2012)
Kill The King (2011)(EP)
La Realidad Es Triste… (2009)(Demo)

V roce 2007 založili zpěvák Joe Block a kytarista Fred Molitor thrash metalovou bestii nesoucí název SCARLET ANGER. Po pěti letech existence čítá jejich diskografie demo nahrávku a loňské EP, ke které v květnu letošního roku přibylo debutové album nazvané Dark Reign. Kapela nás prostřednictvím e-mailu požádala o jeho recenzi, čehož si velmi ceníme. Výsledek několikanásobného poslechu a můj amatérský pohled na věc vám nyní předkládám.

Před samotným započetím recenze musím říct, že jsem neslyšel předchozí demo ani EP, tudíž nemohu srovnávat rozdíl mezi samostatným Kill The King a jeho znovu nahráním pro toto album. Tracklist Dark Reign navíc obsahuje bonus pocházející z demo nahrávky z roku 2009. Tato skladba je zařazena v závěru a pyšní se názvem Scarlet. To jen tak na vysvětlenou a nyní k samotné desce Dark Reign.

Tracklist otevírá New God Rising obsahující dostatečně ostrou kytaru a hlavně nadupaný rytmus udávaný Alainem Flammangem. Když však začne Joe Block zpívat svým mírně tlačeným chraplákem (ale stále dobrým vokálem), dostal jsem dojem, že tohle už jsem někde slyšel. Každá píseň totiž opakuje to, co bylo tisíckrát zahráno v letech minulých. Úvodní skladba jako by byla stvořena SLAYER a Joe přechází do výkřiků, které mám spojené s Tomem Arayou. I další skladby působí jako kompilace tvorby „Thrashové Čtyřky“. Tady něco z ANTHRAX, támhle zase SLAYER. Nechybí ani MEGADETH či METALLICA. Stejně jako další thrashové legendy, např. ANNIHILATOR, KREATOR. Skupina SCARLET ANGER se nechala natolik inspirovat svými vzory, že často zní jako jejich „kopie“. Nejcitelněji a zároveň nejbolestněji to vyzní ve skladbě Prince Of The Night, kde pánové vlastně bezostyšně převzali Master Of Puppets.

Nechápejte mě ale tak, že by tahle parta byla o ničem. Je cítit, že kluci své nástroje ovládají bravurně a mají co nabídnout. Bohužel vzhledem k mládí kapely a žánru, je jejich kreativita na desce značně omezená. Na povrch jejich potenciál dle mého vylézá ve skladbách Face Of Evil, Dark Reign, Tenfold a demo verzi Scarlet. První jmenovaná mě zaujala riffem, odlišným vokálem a agresivitou. Dark Reign je skutečně zběsilou vyhrávkou, která si bere i něco z oldschool death metalu. Ale zase je tu silně slyšet SLAYER. Tenfold má výhružný úvod v podobě šeptavého prohlášení „blood for blood“, jednoduchý refrén, středně rychlý rytmus bubnů, sestupný riff a vyhrávky ve vysokých tónech. To vše člověka vrací do doby nástupu thrashe na scénu. Nakonec tu máme skladbu Scarlet. Ta je naprosto odlišná od ostatních položek tracklistu. Joe Block zvolil jiný styl zpěvu, který mu sedí podle mě víc. Přerušovaná kytara a značně elektricky znějící vyhrávka, to vše ve středním tempu.

Debutová deska lucemburské kapely nenabízí nové možnosti pro thrash a kapela určitě nerozšíří řady panovníků žánru. Ono, když chcete hrát oldschool thrash, objeví se velké riziko, že vaše hudba bude znít jako spousta věcí z minulosti. O to víc, pokud se necháte tak moc inspirovat svými vzory jako SCARLET ANGER. Tahle deska určitě nepatří mezi ty, které musíte slyšet než umřete. Jestli ale máte zájem o kompilace thrashové čtyřky a mnoha dalších, pak Dark Reign by mohla být ucházející variantou. Jednoduše řečeno, SCARLET ANGER není špatnou kapelou, pouze si pro debutovou desku nezvolila úplně šťastný tvůrčí přístup. Možná jsem ale tak kritický, protože patřím k mladší generaci headbangerů=o)

Na závěr k poslechu song s příznačným jménem Game Over: