Blogger Widgets

sobota 28. července 2012

ROZHOVOR: Jesse Leach o textech pro nové album, přátelství s Mattem Heafym...


Killswitch Engage momentálně završují druhý týden svého turné, které jedou v rámci AMERICAN TRESPASS FESTIVALU. Hlavní hvězdou jsou Five Finger Death Punch, ty mimo Killswitch doprovází kapely jako Trivium, Emmure, God Forbid a další. Killswitch vložili 20. července do svého vystoupení novou skladbu jménem "No End in Sight." Jesse Leach se v tomto rozhovoru pro ROADRUNNER RECORDS rozpovídal o textech, které píše pro nadcházející album, jeho přátelství s Mattem Heafym...

*Uvedu menší info pro ty, jež neznají dokonale historii kapely. Jesse Leach byl zpěvákem kapely od roku 1999 a skupinu opustil již v roce 2002, krátce po vydání jejich průlomového alba "Alive or Just Breathing", deska rázem po vydání začala získávat na oblibě. "Jesse v tomto bodě své kariéry pocítil mnoho zklamání. Neuměl pečovat o svůj hlas a ten mu vypověděl službu v podstatě každých pár vystoupení. Museli jsme kvůli tomu odříct řadu koncertů. V té době byl Jessie také čerstvě ženatý a neměl vůbec představu, jak těžké je udržovat svůj partnerský vztah, když je jeden z partnerů věčně na cestách. Bylo toho na něj prostě moc. Všechny tyto problémy se nahromadili ve špatný čas." prozradil Adam Dutkiewicz, kytarista a vokalista KSE . 

Začátkem letošního roku opustil kapelu zpěvák Howard Jones, který nastoupil do skupiny po Jessem a byl jí výraznou tváří po dobu jedné dekády. Howardovi byla diagnostikována cukrovka druhého typu a svou daň si zřejmě vybrala také dlouholetá únava. KSE vypsali konkurz na nového zpěváka, který však neměl dlouhého trvání. "Upřímně řečeno, nechtěli jsme bezhlavě skočit do něčeho nového příliš rychle. Byly jsme v situaci, kdy nebyl problém vzít si čas a odzkoušet spolupráci s co nejvíce zpěváky. Venku je mnoho talentovaných zpěváků a my nechtěli nic uspěchat. Nakonec skončilo naše dumání nad problémem a my dali šanci několika různým lidem" prozrazuje Adam Dutkiewicz o tom, co se dělo mezi tím, než se navrátil Jesse a pokračuje dál. "Po návratu Jesseho do zkušebny v nás začal převládat pocit, že to bude ono. Jesse je můj velice dobrý přítel, tím pádem odpadla trapná situace z prvního setkání, když potkáte někoho nového, koho neznáte. Po Jesseho účasti na hudebním sezení, všechny ty věci (z minulosti) byly pryč. Věděli jsme, že Jesse je velice schopný zpěvák, což brali všichni na vědomí. Když jsme společně byli opět v jedné místnosti, každý si začal uvědomovat, jak výborná byla naše předchozí spolupráce " říká Dutkiewicz. Začátkem února letošního roku se Jesse navrací do kapely a tím startuje nové etapa KSE.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uvedli jste v pátek (20. července), v premiéře, novou píseň  - budete jí nyní prezentovat při každém večerním vystoupení?

Přijde na to. Jen zkoušíme menší změnu. Tímto chceme přidat vystoupením trochu vzrušení, vyvolat více zájmu a přilákat další lidí, užít si s nimi hodně zábavy, znáte to, ne?


Jaká je tvá oblíbená píseň, kterou zpíváš na probíhajícím turné?

Nepochybně "This Is Absolution," je to proto, že na začátku zní agresivně, připomíná mě kapelu Caracass. Energická píseň, která spolehlivě rozproudí davy.

Nastává u tebe situace, kdy srovnáváš reakce publika na songy z alba "Alive Or Just Breathing,"   a písně z éry Howarda Jonese?

Nemyslím si, že bych to vědomě dělal, to ne. Celkově se snažím pobavit dav bez ohledu na to, o jakou éru nebo styl KILLSWITCH jde. Je pravdou, že materiál, který vznikl za působnosti Howarda, je v refrénu skvělý, společně s diváky se snadno zpívá a to je to, čím si obvykle získáte publikum.

Jak dlouho trvá vaše vystoupení?

45 minut. Je to asi 9 písní. Můžeme songy přidat i ubrat, záleží na tom, kde budeme vystupovat.

Přeješ si, aby byl váš set delší, nebo je to takříkajíc dobrá cesta k tomu, jak nasednout zpět na koně?

V podstatě zvládnu obojí. Jak kratší, tak delší vystoupení. Zjistil jsem ale, že 45 minut představuje dobu, která je tak akorát na to, aby vaše tělo zůstalo poměrně vysoce nabité energií. V minulosti, kdy jsem pobíhal po pódiu jako šílenec, má tělo tendenci se rychle unavit. Ideální je pro mne doba 45 minut až jedné hodiny. To je parádní časové rozmezí, po které zůstávám vysoce energický.

Pro mne, jako pro diváka, je doba 45 minut rovněž tak akorát.

[Smích] Jo, přesně tak. Po chvíli si řekneš. "Jo, dobře..." Musíš mít tu kapelu opravdu rád, abys tam zůstal a díval se. Naprosto s tebou souhlasím.

Co nám můžeš v tuto dobu říct o připravovaném materiálu?

Pár skladeb mám hotových, čeká mne ještě hodně práce, ale hlavou se mi honí spousty nápadů. Jednou za čas si je poslechnu, abych s nimi zůstal obeznámený, makám na tom většinou, když se dostanu domů, v mé mysli jde zatím o hodně čerstvou záležitost. Především zvukovou - ta vyvolává naléhavější pocit. Materiál je hodně rychlý a nese v sobě ohromnou melodii, písně jsou celkově mnohem kratší. Opravdu, ani jedna píseň nepřekračuje rozmezí 3,5-4 minuty. Předvídám, že lyricky a vokálně půjde o velmi naléhavý záznam. V současnosti se nacházíme ve státě, ve kterém lidé potřebují mluvit o tom, co se děje. Ve světě je opravdu hodně lhostejnosti, naše a světové vlády toho skutečně spousty zpackali a nastává třídní boj, po celém území USA lidé protestují - je tam mnoho nepokojů a myslím si, že to tak nějak potřebuje být nadhozeno. Právě metalová komunita by se měla ozvat, k tomu směřuji další nahrávku - zvládnout to bude moc důležité.

Píšeš všechny texty pro nové album sám?

Ano.

Byl jsi 10 let pryč ze skupiny, zřejmě tě přivítali zpátky, ale jste každý na stejné vlně, myslím ohledně toho, o čem písně budou?

Jo, v téhle skupině funguje totální demokracie, což je skvělé. Vrátil jsem se a kluci řekli v podstatě toto: "Dělej to, co uznáš za vhodné. My ti věříme". Rád jim, ale ukazuji svůj postup, takže jim posílám dema, texty a návrhy písní. Zatím byl z mých představ každý nadšený, ale také z energie, kterou jsem vnesl do projektu.

Píšeš na cestách nebo potřebuješ spíš čas, kdy se nic neděje?

Jo, potřebuji trochu volna. Ale jde to obtížně. Být tvůrčí osobou na cestách je náročné, protože musíte dodržovat rozvrh a to zní zábavně, lidé, kteří si to nevyzkouší, tak neví, ale je to únavné. Opravdu nemám mnoho tvůrčího času, když jsme zrovna na cestách. Snažíte se stýkat s jinými kapelami, koncertujete a pokud chcete tvořit, musíte si najít skrýš, kde budete mít soukromí a ta se na tour hledá těžce. Většinou jdu na delší procházku mimo koncertní areál a snažím se přitom něco napsat, ale jde to ztuha. V posledních dvou týdnech se našlo pár dnů, kdy mě zasáhla trocha tvořivosti, ale mimo to, cestování nepřispívá mému tvůrčímu psaní. 

Jak se liší psaní pro Killswitch od toho pro Times Of Grace, nebo dokonce pro tvou starší kapelu Seemless? 

Myslím si, že záznam pro Time Of Grace vznikl v určitém období mého života, kdy jsem si nemohl pomoci a napsal texty, v nichž se odrazilo to, čím jsem si zrovna procházel. Nyní hledím s Killswitch více ven do světa a chci, aby si lidé k materiálu vytvořili vztah na mnohem vyšší úrovni. Album vydané s Times Of Grace je pro mne a pro Adama [Dutkiewicze] velice osobní, co se týče Seemless, ty jsou několik let pryč. Jsem rozhodně jiná osoba, než ta v časem Seemless. Myslím si, že je velice důležité postoupit s materiálem Killswitch do budoucna, chci, aby to bylo vynikající a chci si na tom nechat záležet. 

Chápu dobře, že jste dobří přátelé s Mattem [Heafym] z Trivium? - pokud vím, chodili jste  častokrát společně na tomto turné na jídlo.

Jednou vybral skvělé místo a pozval mě, ale já zrovna neměl cestovní diety, protože jsem si koupil opravdu drahý skateboard [Smích]. Takže jsem si nemohl dovolit, jít s ním na jídlo do restaurace, tak jsem mu aspoň vyrobil vstupenku. My jsme experti na jídlo, pivo a víno. Je to jeden z mých nejoblíbenějších lidí tady. Je to zábavné, muž, jemuž je život na cestách cizí. Dosáhnete určité rutiny a táhne vás to vlastním směrem, a tudíž ho nevídám tak často, jak bych chtěl. Rozhodně máme plány - když nic jiného, chystáme setkání v Chicagu na našem mužském jídelním rande. [Smích]

V Newarku, kde vy chlapi vystoupíte 18. srpna v Prudential Center, je okolo vás spousty španělských a portugalských restaurací.

Vyznáš se dobře chlape, znáš to. Když se dostaneme do nějaké oblasti, Matt okamžitě ví, co kde je, co je dobré a kam v průběhu turné vyrazit, což je ohromné.

Jak člověk stárne, zjišťuje, že dobré jídlo a podobné věci, jsou na cestách důležitější, než si zajít do striptýzového klubu nebo jiná podobná  Rock 'n'Rollová klišé, vidíš to stejně?

Víte, je to legrační, ale já nikdy v celém svém životě nešel do striptýzového klubu. Není to můj styl. Kromě toho jsem ženatý a taky jsem si jist, že by mě má žena nejspíš zabila. Ale vážně, vždycky jsem byl jako chlap na jídlo, tím nejlepším je pro mne grilování - jídlo připravuji pro sebe. Když se mně podaří najít obchod s potravinami v docházkové vzdálenosti od místa konání, hned jsem tam a budu připravovat grilovaného lososa, pizzu, stejk, žebírka, prostě co dostanu do rukou. Vaření představuje vedle hudby mou druhou vášeň. Miluji vaření.


1 komentář: