RECENZE: Abandon All Ships - Infamous

Studiová Alba
Geeving (Universal Music Canada, 2010)
Infamous (Universal Music Canda, 2012)
EP
All Abandon Ships (Independent, 2009)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nepříliš známou kapelu je vždy potřeba trochu představit. A protože nabývám dojmu, že poslouchám často u nás méně známé kapely, ani v této recenzi se krátkému biu nevyhneme. ABANDON ALL SHIPS je kanadská kapela z Toronta, která vznikla v roce 2006. Ačkoli většina členů je křesťanského vyznání, kapela křesťanská není. Už jen pro zvláštní znění předešlé věty, vám může být jasné, že AAS jsou častým tématem diskuzí, zda jim nálepku „christian“ přilepit či nikoli.

Za svou šestiletou kariéru mají ABANDON ALL SHIPS na svém kontě stejnojmenné EP z roku 2009, debutové album Geeving z roku následujícího a konečně Infamous, které pluje světem pár dní. Za tak krátkou dobu existence však stihli vyměnit hodně členů, přesně šest. Současná pětice vypadá následovně: zakládající členové Angelo Aita (unclean vokál), Sebastian Cassisi Nunez (klávesy, syntezátory) a Martin Broda (od 2006 „čistý“ zpěv, baskytara od 2009, bicí 2006-2009); dalšími členy jsou od roku 2011 Daniel Ciccotelli na hlavní kytaře a Chris Taylor na bicích. A cože nás čeká v 10 skladbách čítajících něco lehce přes půl hodinky?

Pojďme do discoklubu! Myslím to vážně. Po silně elektronickém albu Geeving jsem očekával ledacos, ale tohle ne. První song s názvem Good Old Friend sice zní dost úderně s Angelovým řevem v převaze a jeden by řekl, že to nebude tak špatná věc. Jenže to se změní hned v 51. vteřině, která vás přenese někam do klubu, kde se nespočet barevně oděných ovcí kroutí v podivném pohybu, chlastají pivo v ceně multipacku a nepoznáte rozdíl mezi člověkem, kterému je 15, a tím, komu je 25. K tomu Martin Broda zpívá způsobem, díky kterému přemýšlím nad Chesterem Benningtonem a dojde mi, co mě na zpěvákovi LINKIN PARK tolik sere.

Kromě auto-tunu je na albu často slyšet oblíbený popěvek Justýna Bobra „oh-ooh-hoho“. Skladby, které zní jak z vysílání rádií Kiss, pak přeruší Angelo Aita svým screamem, na jehož pozadí zní značně neladící hra na klasické instrumenty. Největší peckou do hlavy mi pak byl song Infamous, kde se objevuje i černošský rapper A Game. Nemám nic proti černošskému rapu, ba snad naopak, ale na desce, jež se tváří rock/metalově, bych něco takového vážně nečekal. Ale protože snesu kde co, tak i deska Infamous má pro mě silnější místa.

American Holocaust Feat Jonny OC připomíná hardcore a s minimální přítomností elektro hovadin je docela fajnovou záležitostí, stejně jako Less Than Love. Balada August, která je obohacena o klasický klavír, patří také mezi ty lepší kousky. Kromě toho mám dojem, že balady tohoto typu jsou největším uměním kapel tohoto žánru. Zmíněné tři písně jsou ale asi jediné, které se mi líbí od začátku do konce. A řešit, že se mi líbí v jednom songu toto, v druhém tamta část, na mém hodnocení stejně nic nezmění. ABANDON ALL SHIPS beru pouze jako „letní“ záležitost a jako odlehčení od toho, co poslouchám normálně. Nové album z pera této kanadské kapely Infamous je dle mého názoru horším albem než jejich debutové Geeving

HODNOCENÍ: 5,5/10

Celý album stream si můžete poslechnout níže: