Blogger Widgets

pátek 11. května 2012

ROZHOVORY: Phil Anselmo o kapele PANTERA, Dimebagovi a dalších věcech


Phil Anselmo, zpěvák kapel PANTERA, DOWN a SUPERJOINT RITUAL, prý patří mezi nejupřímnější a nejpoctivější osobnosti metalové komunity. Navíc je PANTERA poslední dobou vděčným tématem a ne nadarmo se o ní zase začalo mluvit. Loudwire proto neváhali a vyzpovídali zmíněnou osobnost. Pojďte se podívat do myšlenek jedné z nejdůležitějších postav metalové scény:

"Nová" skladba Piss mi zní trochu jako song Use My Third Arm. Myslel jsem, že slyším tentýž riff...

Je to riff z Use My Third Arm. Slyšel jsi naprosto správně.

(Pozn.: Use My Third Arm pochází  z desky Far Beyond Driven, jež PANTERA vydala v roce 1994, což naznačuje, že riff mohl být napsán nejdřív pro Piss a pak použit pro Use My Third Arm)

Jak vnímáš tuto píseň po tolika letech?

Nepatřila mezi mé oblíbené. Působilo to na mě jako pěst na oko a nepasovalo to do tracklistu. Kdybych byl velký, obrovský fanoušek kapely, a chtěl všechno, co bych mohl dostat do posranejch rukou, pak je to unikátní věc. Pokud jste fanoušky PANTERY a chcete celou sbírku a veškeré lahůdky, které můžete držet v ruce, pak by bylo skvělé to mít. Upřímně řečeno, s PANTEROU jsme neměli moc "zbytků". Psali jsme velmi soustředěně. Stačí? Už včera bylo pozdě...

Vím, co myslíš slovem "soustředěně"! Když jsme mluvili s Vinniem Paulem, řekl to samé, že PANTERA neměla moc materiálu bokem.

Jedná se o sběratelský kousek a my takových věcí moc nemáme. Je to vážně věc pro sběratele.

Tak to tady máme, PANTERA slaví další milník jakým bylo dvacet let od vydání Cowboys From Hell před několika lety. Čím to, že Vulgar Display Of Power obstálo ve zkoušce času? Proč je to tak speciální album?

Pokud tím myslíš časový mezník a vzpomeneš si na rok 1992, kdy deska vyšla, pak, především, heavy metalová produkce procházela obrovskými změnami. Šlo to mílovými kroky a my jsme byli v první linii a pomohli jsme těmto změnám. Dimebagův kytarový zvuk, a tóny bicích, všechny tyhle posrané věci byly důležité. Nejsem v pozici, abych to mohl tvrdit sám, ale mnoho lidí tvrdí, že to přešlo zkouškou času. Tohle (pozn.: zvuková produkce) je tím, co tvoří tento názor.

Pokud jde o to, co mě vyskočí v mysli, můžu za sebe říct jen jedno. Byli jsme tehdy nejsilnější jak po tělesné, tak duševní stránce. Vrátili jsme se z dokončeného turné Cowboys From Hell, což pro nás bylo objevitelské i poučné. Byli jsme na vrcholu naší zkurvené hry a psali jsme si písně na záda, takže jsem řekl, že jsme připraveni na tuto nahrávku. Tohle mi v hlavě vyskočí. To byla doba v kariéře PANTERY, kdy jsme byli do toho neuvěřitelně ponořeni. Nikdy později jsme už do toho tolik nepadli. Byli to naše nejsilnější okamžiky.

Text Mouth Of War mi pomohl v několika temných časech. Našel jsem v něm sílu, stejně jako mnoho dalších fanoušků PANTERY.

To je další věc. Lyricky jsem se cítil jako Superman. Byl jsem "Zdmi procházející Anselmo". Nic mě nemohlo zastavit. Mohl jsem se vzbudit a vyskočit z postele a necítit zatracenou bolest nebo námahu. Necítil jsem vrzání kloubů nebo cokoli podobného. Víš hochu, byl jsem v nejlepší formě. Tenhle text na nahrávce, stejně jako pro A New Level? Ty vole. Kurva pojď, Nietzsche. Neměl jsem ponětí o Friedrichovi...tehdy.

Máš na Vulgar oblíbený song?

To je těžký výběr. Kdybych si musel vybrat, bral bych A New Level. Riff je ničivý a opět, ty texty kámo. Ve zpětném pohledu, je vidím kurva jinak, chlape. Není to jako "Ou, kurva, co to bylo?", ale "Ooooo, kurva!" Dostalo mě to, a to jsem byl mladý. Dospěješ, projdeš si vlastními problémy, co sis sám napsal. Pak ti dojde, že už ti prostě nebude 24, je ti 34 a najednou zkurvených 44. Ježíši Kriste, podívej se zpět, chlape, moje hlava tehdy myslel logičtěji než dnes, ale stejně jako ty to čtu a ovlivňuje mě to. Můžu to tak dnes dělat, protože nejsem tak uzavřený a můžu se otočit zpátky a poslouchat. Můžu se posadit a být objektivní, jako posluchač. Nejsem sice laik, ale můžu se zaposlouchat a utvořit si nový názor.

Komunikuješ nějak s Vinniem, když pracujete na reedici a obchodech PANTERY, i když mezi vámi byli dřív problémy?

Stále se bavím s (basákem) Rexem (Brownem). Vince, to je nešťastná věc. Nedokážu posoudit, co se honí Vinniemu hlavou. Nemůže si to představit nikdo, kdo nebyl svědkem toho, jak před vámi zastřelí vašeho vlastního bratra...Nebudu soudit jeho nebo jeho rozpoložení. Já se s tím vyrovnal. Nemůžu a nezabřednu v minulosti. Musím jít dál. Stejně jako my všichni, kvůli našemu duševnímu zdraví. Ale tak nebo tak, Vince soudit nebudu. Ale abych odpověděl na otázku, tahle dáma (obchodní manažerka) je prostředníkem mezi námi všemi. Jediný osobní kontakt mezi mnou a Vincem je prostřednictvím osobních e-mailů. Všichni posíláme e-maily ohledně reedice a toho a tamtoho se svými názory a ona si z nich bere, co potřebuje. Takže tohle je nejblíž, jak se dostanu k Vinniemu. Ale s Rexem jsem stále v kontaktu.

Pokud jde o Dime, jak je na tom tvá hlava a srdce téměř osm let po jeho smrti?

Skutečně na něj myslím každý zpropadený den. Hudba je hudba a prostě hudba, ale on byl obrovskou součástí mého růstu jako hudebníka a součástí mého života, bratr, člověk, kterého jsem miloval. Miloval jsem ho. Dimebag, nemohu k tomu říct dost. Jak jsem se zmínil dříve. Nejsem typ, který se dokáže zastavit v minulosti a žít v ní. Není to zdravé a nedělá to dobrotu. Ano, šel jsem dál, kvůli zdraví mého zatraceného mozku, ale je to součást mého já, která se nikdy kurva úplně neuzavře. Jako u každého, komu zavraždí milovanou osobu. Nemůžeš ale bloudit v kruhu.

Přichází v rozhovorech. Vzpomínky na něj jsou všude. Je to všude ve stěnách a ve studiu. Nemám rád dlení v negativitě. Pamatuji si všechny posrané věci, které tenhle kluk přinesl do mého života i života jiných. Byl všestranný krásný zmrd s jeho pronikavýma modrýma očima, které teď vidím ve své hlavě. Byly upřímné, milující a pečující, a on byl šíleně talentovaný.


1 komentář: