Blogger Widgets

sobota 31. března 2012

Zpěvačka Amy Lee o zpožděném albu Evanescence


Zpěvačka Evanescence Amy Lee objasňuje, co stálo za dlouhou pauzou kapely a přibližuje události, které vedly k tvorbě nového alba a zachování jeho ‘věrného‘ zvuku.

V roce 2011 se Evanescence vrátili téměř po pěti letech s novým albem, takže mnoho fanoušku se ptalo: "Proč to trvalo tak dlouho?" Zpěvačka Amy Lee vysvětluje, že v tom hrála roli její vzpurná povaha. "Potřebuji se při tvorbě cítit svobodně, nebýt nijak omezována, to vše je nutné k tomu, abych byla kreativní" říká Lee. "Pokud mám pocit, že musím něco udělat a každý to ode mne očekává – chci učinitt přesný opak. Potom se pro mě práce stává spíše překážkou, než potěšením."

Potíže s motivací propukly u Amy v roce 2007 během turné k druhému albu ‘The Open Door.’ "Opravdu jsem si nutně potřebovala od všeho odpočinout" vzpomíná Lee. "Skupina neměla žádné plány. Nevěděla jsem, jestli se dáme znovu dohromady a společně něco nahrajeme. "

Při počátečních diskuzích o materiálu pro nové album, z nich vyplynulo, že se Evanescence vydají jiným směrem. "Napsali jsme nějakou hudbu, která působila hodně ‘lidově‘, ale přitom dobře" říká Lee. Poté jsem začala psát hudbu, která povahově zněla více elektronicky. To kapele vrátilo po hudební stránce chybějící agresi a sílu."


"Důležitá je potřeba vzít si dostatek času pro inspiraci" říká Lee. "Stvořili jsme opravdu hodně dobré muziky, za což jsem opravdu ráda a stálo mě to spousty práce a času. Nemohu jen tak vypustit nějaké svinstvo, toho se nebojím. Musím mít pocit, že všechno co dělám, je to nejlepší, co jsem doposud udělala, jináč nejsem spokojena."

Je tomu tak v případě každé kapely, která se stane úspěšnou, tak i Evanescence se naučili, že samotný hudební průmysl občas stojí v cestě umění. "Vždy je to boj," říká Lee. "Je to o vášni. Jestli opravdu miluje to co děláte, můžete se tím vším tlakem, který je na vás vyvíjen, probít, ale není to jednoduché. To v žádném případě."

V současnosti jsou Evanescence na turné, které probíhá po Australii, do USA se vrací 17. dubna, kdy mají koncert v Austinu, Texas. Už 11. dubna vystoupí na předávání cen ‘Revolver Golden Gods Awards‘, kde je kapela nominována v kategoriích album roku a comeback roku. Navíc je Amy Lee nominována na nejlepší zpěvačku a stoupenci kapely jako nejvěrnější fanoušci.

Žádné komentáře:

Okomentovat