úterý 27. března 2012

RECENZE: God Forbid - Equilibrium

Metalcorová legenda (o které se příliš málo mluví) GOD FORBID ukázala světu novou desku. Kapela, kterou založili v roce 1996 v hříšném Atlantic City, hraje po celou dobu v téměř nezměněné sestavě. Během své kariéry vydala 7 alb, jedno Live DVD a vydobyla si respekt na poli svého žánru. V roce 2009 vydali poněkud rozporuplné dvojalbum Earthsblood, které bylo navíc poznamenáno odchodem zakládajícího člena, kytaristy a tvůrce písní Dallase Coyla. V březnu roku 2011 skupina podepsala smlouvu s nahrávací společností Victory Records a o rok později touto cestou vychází nejnovější počin.

Nová věc nese název Equilibrium a blíže si ji představíme v následující recenzi. GOD FORBID oslabeni odchodem Dallase, našli náhradu v podobě Matta Wicklunda a na desce to je rozhodně poznat. Album produkoval Matt Lewis (Chimaira, The Black Dahlia Murder), ale vokály si vzal do parády Jason Suecof (známý především produkcí a psaním pro Trivium). Vydání alba předcházel videoklip k písni Where We Come From(o videoklipu jsme informovali). Tento song na tracklistu zaujímá poslední, třinácté místo.

Už prvních několik prvních minut naznačuje, že lze placku považovat za nejdospělejší, kterou dodnes chlapci stvořili. Těžko říct, kdo má na tom největší zásluhu. Není to ale důležité. Riffy, kterými Matt s Docem na nás prostřednictvím svého arzenálu útočí, jsou dostatečně těžké a tvoří výborné melodie. Basa v rukou Johna Outcalta často zní v tzv. „pružinovém efektu“, což nikdy nezní špatně. Kytarová sóla (a není jich po málu) dodávají příjemnou melodičnost a patří mezi skutečný „majstrštyk“. Kulometné dávky Coreyho šlapáků člověka taktéž nenechají v klidu. I způsob, kterým doprovází zmíněná sóla a celou strukturu písní, je perfektní. Celkově mají songy přirozenou plynulost bez rušivých momentů.

Doc Coyle - Matt Wicklund
Polohy vokálů jsou vyrovnané a skvěle splývají. Ty melodické pak dokáží vskutku pohladit sluch. Je znát, že Byron nezakrněl a stále se snaží se svým hlasem pracovat. Celou dobu ho podezřívám z toho, že mu ve zpěvu někdo pomáhá. Leč, nepodařilo se mi zjistit, kdo by to měl být. Takže, prosím, omluvte mou případnou nevzdělanost. Na celém faktu kvality nahrávky to ovšem nic nemění.

Z jednotlivých skladeb mě nejvíce zaujali My Rebirth, Scraping The Walls, Overcome a Move On. Netvrdím, že jsou úplně nejlepší, ale zaujali mě svou stavbou a především zážitkem, který je vytvářen šesti strunami a melodickým zpěvem. Za pozornost pak bezpochyby stojí i dvě a půl minuty trvající instrumentální track s názvem Awakening, který ve mně evokuje kapelu TEXTURES.

GOD FORBID svým posledním albem Equilibrium určitě vytvořili svoji nejlepší nahrávku. A také ukázali mladým kapelám, že ještě rozhodně neřekli své poslední slovo. Po Earthsblood jsem o nich začal trochu pochybovat, ale skepse je rázem ta tam. Způsob projevu na desce bandě rozhodně sluší a pokud si novou záležitost této party pořídíte, rozhodně neprohloupíte. Nemohu udělit jinou známku než jednoznačně zasloužených 8/10.

01 – Don´t Tell Me What To Dream 03:07
02 – My Rebirth 04:52
03 – A Few Good Men 03:49